Presentam a Menorca l’Apparella’t, el Tinder per trobar parella lingüística

• La nova aplicació permetrà promocionar i fer més fàcil, ràpid i entretengut de trobar una persona amb qui practicar el català
  • El llançament de la nova eina serà durant la primera quinzena de desembre d'enguany

La Plataforma per la Llengua, ONG amb 18.000 socis que treballa per promoure l'ús social del català, ha presentat aquest matí a Maó la nova aplicació per trobar parella lingüística: l'Apparella't.

L'aplicació mòbil, amb un funcionament semblant al d'aplicacions per trobar parella sentimental, com Tinder, farà més fàcil, ràpid i entretengut de trobar una persona amb qui practicar el català. L'Apparella't posarà en contacte un voluntari, que parla català fluidament, i un aprenent, que en té coneixements bàsics i vol adquirir fluïdesa. "L'objectiu és que els usuaris practiquin allò que han après, d'una manera lúdica i entretenguda, però sobretot sense la pressió de si s'equivoquen a no, perquè saben que estan amb una parella que n'és conscient i que cerca ajudar-los", ha apuntat Marçal Girbau, cap de projectes de l'ONG del català.

L'Apparella't neix com una nova via de creació de parelles lingüístiques. Des del 2009, quan el programa de voluntariat per la llengua va néixer a Catalunya, s'han format més de 125.000 parelles lingüístiques. La Plataforma per la Llengua és l'entitat privada que més parelles lingüístiques ha fet. "Trobam que a les Illes pot tenir una importància especial perquè, tot i que a les IB ja s'han fet projectes de parelles, ajudarà a unificar més el projecte de voluntariat lingüístic", ha assegurat Roser Juaneda, de la Plataforma per la Llengua Illes Balears. "Estam segurs que les persones preocupades per la situació de la llengua pròpia de Menorca, com la senyora Úrsula Mascaró i la gent de Mos Movem, seran els primers en afegir-se a l'aplicació", ha ironitzat Juaneda.

Actualment, a les Illes Balears, un 96'8% de la població entén el català i un 80'5% el parla. L'objectiu del projecte és augmentar aquests percentatges, però sobretot augmentar l'ús social de la llengua pròpia, a través el català com a punt de trobada. "Treballar pel català com a llengua comuna és també treballar per la cohesió social", asseguren des de la Plataforma per la Llengua.

L'Apparella't estarà disponible per a iOS i Android a partir de la segona setmana de desembre. El projecte compta amb el suport del Govern de les Illes Balears, la Generalitat de Catalunya i la Generalitat Valenciana, quelcom que la Plataforma per la Llengua ha volgut remarcar, pel fet de notable importància simbòlica que representa que els tres governs hagin cooperat per a tirar endavant un mateix projecte de foment de la llengua catalana.