L’estrena de ‘Mans Manetes’ a l’Alguer fa ballar els minyons de la ciutat

Els minyons de l'Alguer han cantat i ballat en català aquest dissabte al Teatre Cívic de la ciutat sarda. 600 persones han omplert la sala en les dues sessions de l'estrena de l'espectacle Mans manetes. L'Alguer: paraules, cançons i veus de minyons, un esdeveniment que ha creat expectativa a la ciutat (les entrades per a les dues sessions es van acabar fa dies) i no ha decebut ni petits ni grans.

Aquest esdeveniment, adreçat a un públic familiar, té una durada de 90 minuts i ofereix, en directe, les cançons del disc, que s'han arranjat barrejant els sons de la cançó mediterrània. Sobre l'escenari hi han passat veus alguereses com les d'Àngel Maresca (Lo Barber de l'Alguer), Arianna Cocozza i la nena de set anys Sofia Cadoni que ha cridat l'atenció amb la cançó 'L'orquestra de la Pedrera', i altres veus dels territoris de parla catalana com Pau Alabajos i Meritxell Gené, amb el tema popular 'La verema'.

El projecte Mans manetes. L'Alguer: paraules, cançons i veus de minyons és una producció de la Plataforma per la Llengua, amb la col·laboració de Barnasants, lo suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini del Municipi de l'Alguer i de la Fondazione Meta. La producció artística del disc i de l'espectacle en directe ha anat a càrrec de Marc Serrats (Xerramequ) i de Raph Dumas i ha comptat amb la col·laboració del músic alguerès Claudio Gabriel Sanna.

La Plataforma per la Llengua és una entitat social que té presència a la ciutat de l'Alguer i que treballa per ampliar i promoure l'ús i el coneixement de la llengua catalana als territoris on es parla, com és el cas de la ciutat sarda.