El català, entre les 36 llengües d’Apple

Apple ha anunciat que la nova versió 4 inclourà 36 llengües, entre els quals hi ha el català. Des de fa temps, la Plataforma per la Llengua ha fet nombroses gestions per tal que la companya incorporés la nostra llengua.

Apple va treure, als anys 80, un sistema operatiu per ordinador de sobretaula que va traduir al català. Des de llavors, Apple no havia fet res més en català. Tot i això, les peticions fetes a Apple per incloure el català no s'han aturat mai, ans el contrari, s'han anat intensificant aquests darrers anys. En una de les darreres versions del sistema operatiu Mac OS X Tiger la Generalitat de Catalunya va mirar d'intervindre-hi però la resposta d'Apple va ser que, si no es compraven un mínim de mil llicències, no farien la traducció.

Des de la Plataforma per la Llengua també s'havien enviat cartes a Apple a Califòrnia i directament al president de la companyia, Steve Jobs. A més, Apple també ha anat rebent queixes per part d'usuaris particulars. Malgrat tot, Apple no n'havia fet cap mena de cas, i això que els catalanoparlants són dels que mosseguen fort la poma.

Per fi, enguany, els de la poma escapçada han tornat a utilitzar el català en els seus productes. Per aquells que ja tinguin un iPhone, un iPod Touch o un iPad, ben aviat podran actualitzar-lo a la nova versió 4. Aquesta nova versió, que estarà disponible pels volts de Sant Joan, inclourà 36 llengües, entre les quals hi ha el català (vegeu-ne les especificacions a: http://www.apple.com/iphone/specs.html). No només es podran triar els menús en català, sinó que hi haurà el diccionari i el text predictiu també en la nostra llengua. Encara més: el nou telèfon iPhone 4, que arribarà a casa nostra també a partir de Sant Joan (a la Catalunya del Nord), ja inclourà de sèrie el català, perquè ja durà de sèrie el nou sistema operatiu 4.

La Plataforma per la Llengua vol felicitar a Apple, ja que tot plegat és una molt bona notícia. Només cal que Apple ho acabi de reblar quan presenti el sistema operatiu dels nous ordinadors en català. I és que, qui ha dit que el català no compta?