Així ho ha comunicat en una carta que ha fet arribar a la Plataforma per la Llengua com a resposta a les reiterades peticions de l'entitat i a les campanyes de sensibilització que hem endegat des de fa anys amb aquesta i altres companyies.
Arran de la presentació de l'estudi El català a la telefonia mòbil 2007-2009 que va tenir lloc el maig passat, l'entitat es va posar en contacte amb les tres primeres companyies de telefonia mòbil, Movistar, Vodafone i Orange, i amb els principals fabricants de telefonia mòbil. Després d'aquests contactes, destaquem la reacció de Nokia, que en la carta que ha enviat a l'entitat ha comunicat que en aquest moments el 100% dels seus dispositius venuts en el mercat tenen l'opció idiomàtica en català. A més, Nokia facilita el programari per tal d'actualitzar els dispositius antics per incloure la nostra llengua.
Aquests avenços, constatables també en la majoria de fabricants, no es veuen gaire reflectits en les grans operadores de telefonia mòbil. Els serveis d'atenció al client, bústies de veu, missatges de la companyia, publicitat pel mòbil o fins i tot en el web hi ha força mancances lingüístiques. De fet, cap dels webs generals de Movistar, Orange i Vodafone inclouen el català, per bé que els usuaris han detectat millores en els serveis de Vodafone, inclosa l'àrea específica de clients del web. Cal tenir en compte que operadors com RACC, Eroskimobil o Pepephone sí que tenen el web plenament en català en els serveis de mòbil que ofereixen.