Notícies ← Altres notícies

Vint-i-cinc entitats vinculades a la immigració presenten per Sant Jordi l'espectacle de fusió Detotarrel

Vint-i-cinc associacions de persones immigrades i organitzacions de suport a les poblacions immigrades tornaran a celebrar un any més per Sant Jordi amb l'acte "El català, llengua comuna". Es tracta d'una jornada que té com a objectiu destacar el català com a element d'inclusió de les persones nouvingudes i com a eina que contribueix a la cohesió social. La cita serà el pròxim 23 d'abril a partir a les 11 del matí i fins a les 9 del vespre a la plaça Universitat de Barcelona. En el marc de la jornada, enguany s'estrenarà l'acte Detotarrel, un espectacle musical de fusió, amb el català com a fil conductor, que unirà en un mateix escenari cantants i músics de la societat d'acollida amb d'altres de nouvinguts. Hi participaran intèrprets de reconegut prestigi com Gerard Quintana, Beth, Jordi Garriga de la Troba Kung-Fú o els Nour.

"El català, llengua comuna" és, una vegada més, el lema sota el qual s'apleguen les diferents activitats que es duran a terme durant la diada i que resumeix molt bé la filosofia amb la qual les entitats organitzadores han concebut la celebració del Sant Jordi: la nostra realitat sociolingüística és la d'un país multilingüe, en el qual es parlen més de 250 llengües; en aquest context de diversitat lingüística, el català és la llengua que ens uneix a tots i a totes, és l'idioma amb el qual volem construir la societat i que tothom pot compartir, per això volem que sigui la llengua comuna. Amb la celebració d'aquest acte, la Plataforma per la Llengua, que és l'organització encarregada de dinamitzar aquesta xarxa associativa, pretén afavorir l'intercanvi i la relació entre nous i vells catalans, amb la intenció de facilitar la incorporació de les persones nouvingudes a la societat d'acollida i d'incentivar les relacions interculturals.

Les entitats que coorganitzen l'acte i que signen el manifest són les següents: Asociación de Inmigrantes Ecuatorianos en Catalunya para la Solidaridad y la Cooperación (Llactacarú), Asociación de Mujeres Ecuato-guineanas E'Waiso Ipola, Asociación de Profesionales Bolivianos en Barcelona (APBB), Associació Catalana de Residents Senegalesos, Associació Cultural, Educativa i Social Operativa de Dones Pakistaneses (ACESOP), Associació d'Amics del Poble Marroquí (ITRAN), Associació d'Estudiants i Investigadors Xinesos de Catalunya, Associació de Dones Amazigues Tamettut, Associació de Tallers Afrocatalans (ATAC), Associació de Treballadors Immigrants i Marroquins de Catalunya (ATIMCA), Associació de Treballadors Pakistanesos, Casa Eslava, Centre Cultural Islàmic Camí de la Pau, Centro Boliviano-Catalán, Comunitat Palestina de Catalunya, Cornellà Sense Fronteres (membre del grup Agraw Amazic N Katalunya), El Mirador dels Immigrants, Els Altres Andalusos, Espazo Galego dos Països Catalans, Federació d'Associacions Americanes de Catalunya (FASAMCAT), Federació d'Entitats Bolivianes a Catalunya (Fedebol), Federación de Entidades Ecuatorianas en Catalunya (FEECAT), Plataforma per la Llengua, Rede.cat i Veu Pròpia.

L'acte està patrocinat per Abacus Cooperativa, amb producció d'Enderrock i Hace Color, i té el suport d'institucions públiques com la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona, i de diverses entitats i mitjans de comunicació.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin