El tercer Gran Campionat de Scrabble de Barcelona reuneix una quarantena de participants d'arreu dels territoris de parla catalana

Martí Roé Castillo va guanyar la tercera edició del Gran Campionat de Scrabble de Barcelona, que es va celebrar dissabte a la Lleialtat Santsenca

Enguany el campionat ha comptat amb una activitat destinada al públic familiar per tal que els infants vegin el català com una llengua per al lleure

Aquest dissabte passat, 12 d'octubre, la Lleialtat Santsenca va acollir la tercera edició del Gran Campionat de Scrabble de Barcelona, organitzat per la Federació Internacional d'Scrabble en Català (FISC) i Plataforma per la Llengua. Hi van participar 36 jugadors d'arreu dels territoris de parla catalana, fet que consolida aquest esdeveniment com una cita important per als aficionats a aquest joc.

Una de les novetats d'enguany va ser l'organització d'una activitat familiar, per acostar la llengua catalana als infants a través del joc. Inspirada en les activitats que la FISC organitza a les escoles de Catalunya, aquesta proposta tenia com a objectiu fomentar l'ús del català entre els més petits mitjançant un Scrabble gegant en què els infants havien de crear paraules amb la màxima puntuació possible.

Tot i la pluja, l'ambient competitiu no es va veure afectat i els participants van disputar el campionat amb gran entusiasme. L'esdeveniment, a més, oferia un premi de 1.000 € per al guanyador i un lot d'obsequis valorat en 50 €, cortesia de Plataforma per la Llengua. Després de la pausa per dinar, el torneig va arribar a la final amb una emocionant ronda eliminatòria. El campionat va concloure amb la victòria de Martí Roé Castillo, mentre que Antoni Riera Vives i Francisco Truyols Fullana van ocupar la segona i tercera posició, respectivament. La resta de premis van ser per a Cristina Bassons, per la millor jugada amb ela geminada ("al·legava", de 98 punts); Esther Querol, debutant en el circuit de Grans Campionats, i Jofre Sivillà, millor jugador menor de 25 anys.

La cerimònia de lliurament de premis i cloenda va anar a càrrec d'Òscar Escuder, president de Plataforma per la Llengua, que en el seu discurs va destacar el compromís de l'entitat per fomentar l'ús social del català i per recuperar el protagonisme de la llengua en el paisatge de pobles i ciutats.

Aquest campionat, que ja s'ha estès a altres localitats com Girona i Manacor, forma part d'un projecte iniciat fa tres anys amb la voluntat d'incorporar la llengua catalana en l'àmbit del joc i contribuir a promoure'l en tots els àmbits de la societat.