La final del CantAlguer 2024 tenguerà lloc divendres 25 de Octubre al Poco Loco

Convidat especial Gionta, vencidor amb Riccardo Pinna de l'edició 2023 del Concurs

CantAlguer és un projecte de Plataforma per la Llengua per encoratjar los joves algueresos a cantar en la nostra llengua

La final de la tercera edició del CantAlguer, concurs per joves cantautors de l'Alguer, tenguerà lloc lo 25 de octubre a les 21 h al Poco Loco (C. Gramsci 8, L'Alguer). Lo concurs, ideat de Claudio Gabriel Sanna i realitzat per voluntat de la Plataforma per la Llengua gràcies al treball de socis i voluntaris, vol encoratjar los joves a emprar l'alguerés com a llengua d'expressió artística. Los finalistes de enguany sigueran lo grup 'Lo Maquini' (Matteo Scala, Alessandro Spinetti i Alessio Soggiu), Teresa Sanna i Giuseppe Trudu. L'edició de l'any passat és estada vencida del duo Gionta i Riccardo

Una juria d'experts decidirà lo guanyador del concurs en una final que siguerà presentada de Lucia Nieddu, i que tindrà Gionta com a convidat especial. El guanyador poguerà registrar com a premi un EP de sis cançons a l'estudi Chicken Coop de l'Alguer i tenguerà la possibilitat de se exhibir a la Jornada Algueresa, organitzada de l'Obra Cultural de l'Alguer, en ocasió de la 57a edició de la Universitat Catalana d'Estiu, a Prada de Conflent (Catalunya Nord) l'estiu 2025.

View this post on Instagram

A post shared by Plataforma per la Llengua (@plataformaperlallengua)

La juria de aqueixa tercera edició del concurs, presidida del cantautor Claudio Gabriel Sanna, se compon del director de l'Obra Cultural de l'Alguer Carlo Sechi, de la cantant Ester Formosa, de l'activista de Plataforma per la Llengua Daniela Curedda, de la cantant mezzosoprano Elisabetta Manca, del musicista i director de corals Francesco Santino Scognamillo, i del musicista Salvatore Maltana

La iniciativa te l'ambició de estimular los joves a l'us de l'alguerés, com a llengua de expressió artística. La música és una component important del patrimoni cultural alguerés, i com evidencia lo documentari "L'Alguer, un pentagrama com un carrer", les cançons alguereses acompanyen la nostra vida i són un instrument extraordinari de transmissió de la llengua.

La iniciativa té la col·laboració de la delegació del govern a Itàlia de la Generalitat de Catalunya,  de l'Obra Cultural de l'Alguer, del Centre Cultural Antoni Nughes-Escola de Alguerés, de la revista Enderrock, i de la Universitat Catalana d'estiu, i endemés, és patrocinada del Municipi de l'Alguer i de la Fondazione Alghero.

Plataforma per la Llengua i col·laboradors conviden lo públic a participar numerós i a sostendre i encoratjar los concurrents. L'entrada és llibre, per prenotar les meses visitar la web del Poco Loco.