Fem una crida a les famílies a triar el valencià a l’escola, en el marc de la manifestació del 9 d’Octubre

Plataforma per la Llengua ha participat en la manifestació organitzada per la Comissió 9 d'Octubre sota el lema "Som país, parlem valencià"

L'entitat ha dut versos de Vicent Andrés Estellés per a reivindicar-lo, atés que ha estat ignorat i arraconat pel Consell de Carlos Mazón en el seu centenari

L'ONG del valencià ha situat la crítica a la nova llei de plurilingüisme i la reivindicació de triar el valencià a l'escola al centre de les proclames de la diada

Plataforma per la Llengua ha eixit als carrers aquest 9 d'Octubre per defensar un any més el valencià. L'entitat ha participat a la manifestació organitzada per la Comissió 9 d'Octubre, i ha fet un dinar a l'Octubre Centre de Cultura Contemporània. Amb el lema "La llengua no es toca, tria valencià" a la pancarta, Plataforma per la Llengua ha volgut convéncer les famílies perquè trien la llengua pròpia a l'hora de fer la matrícula escolar, si tira endavant el sistema proposat pel govern valencià, en el marc de la nova llei de plurilingüisme. A més, l'entitat també ha volgut reivindicar el poeta de Burjassot, Vicent Andrés Estellés, ignorat en el seu centenari pel govern de Carlos Mazón, incloent pancartes amb versos seus.

Al crit de "Som país, parlem valencià", milers de persones van avançar des de la plaça Sant Agustí fins al Parterre, on es va llegir el manifest a favor de la llengua, la cultura i la sobirania nacional dels valencians. Per Plataforma per la Llengua, la mobilització va ser un èxit de convocatòria, i va servir per demostrar força en un context de persecució dels drets lingüístics per part del Consell de la Generalitat Valenciana. En els darrers temps, el govern ha pretés censurar revistes, escriptors, artistes i músics que utilitzen el valencià, i ha decidit donar certificats del C1 de valencià a tothom que tinga tan sols un 7 al batxillerat.

La denúncia contra la llei de plurilingüisme es fa un lloc al 9 d'Octubre

Plataforma per la Llengua ha volgut aprofitar la marxa per engrescar els socis i voluntaris a participar en la campanya "Tria valencià". L'entitat ha convocat els seus col·laboradors a una trobada prèvia a la manifestació a l'Octubre Centre de Cultura Contemporània. Per a l'ONG del valencià, la nova llei de plurilingüisme no fa sinó limitar la llibertat de les famílies que volen optar per l'ensenyament en valencià, i és un autèntic desastre des del punt de vista pedagògic. La llei imposa una sèrie confusa de percentatges, que van canviant segons el nivell educatiu i segons la tria de "llengua base" que faran les famílies en el moment de fer la matrícula, i obvia la complexitat organitzativa que suposa per als centres educatius. En paraules del delegat de Plataforma per la Llengua al País Valencià, Antoni Royo, "el govern Mazón només persegueix un objectiu: reduir la presència del valencià en l'ensenyament i en la societat".