Representants de Plataforma per la Llengua i Obra Cultural de l’Alguer participen a la Setmana del Llibre en Català 2024

Mauro Mulas, Irene Coghene i Carlo Sechi parlen de la centralitat de la llengua a dins del context identitari de l'Alguer

La Setmana del Llibre en Català és lo gran event del món editorial en llengua catalana, compta amb la participació de 247 editorials i l'any 2023 ha registrat la participació de 60.000 persones

Diumenge passat, 22 de setembre, Mauro Mulas, Irene Coghene i Carlo Sechi, respectivament delegat i ex-delegada de Plataforma per la Llengua a l'Alguer, i director de l'Obra Cultural de l'Alguer, han participat al "Col·loqui a damunt de la llengua catalana a la Catalunya Nord i l'Alguer" que ha tengut lloc a l'Escenari 1 de la Setmana del Llibre en Català, al Passeig Lluís Companys de Barcelona.

La Setmana del Llibre en Català, que l'any 2023 ha registrat la participació de 60.000 persones, és lo gran event del món editorial en llengua catalana. Enguany té lloc del 20 al 29 de setembre, caracteritzat de més de 300 activitats on participen 247 editorials en llengua catalana.

Durant lo col·loqui, presentat del membre de l'executiva de Plataforma per la Llengua, Francesc Marco, la delegació algueresa ha tengut la manera de se confrontar amb Rémy Farré i Eugeni Casanovas, en representació de la Catalunya Nord. Los participants al debat han donat una imatge de la realtat algueresa i han posat l'accent a damunt de la centralitat de la llengua a dins del context identitari de la ciutat sarda.

Es estada ocasió també per presentar l'últim número de la revista Al Portal, Veus de l'Alguer, publicada de Plataforma per la Llengua i Obra Cultural de l'Alguer en col·laboració amb el Centre Cultural Antoni Nughes.

Aquest sisè número del periòdic nat per donar més visibilitat i força a la difusió del català de l'Alguer conté articles com: la segona part de un estudi de Carlo Sechi dedicat al teatre alguerés, una crònica de Camila Pons sobre l'activitat literària i artística dels primers sis mesos de 2024 a la Biblioteca Catalana de l'Alguer, i un retrat biogràfic, firmat de Antoni Torre, de la professora universitària Franca Valsecchi, botànica de fama internacional pels sous estudis i recerques com "Alberi e Arbusti spontanei della Sardegna" i "Piante spontanee dei litorali rocciosi e sabbiosi".