Aquest 11 de Setembre commemorem el centenari de la detenció de Gaudí amb un mural pels que no han callat mai en defensa del català

Plataforma per la Llengua participarà un any més en els actes de la Diada Nacional de Catalunya amb paradetes, ofrenes florals i un mural participatiu per commemorar el centenari de la detenció de Gaudí per parlar en català

L'arquitecte Antoni Gaudí va ser detingut per parlar en català amb uns policies l'11 de Setembre del 1924, quan es dirigia a una missa en record dels morts del 1714

Les persones que ho vulguin podran participar aquest 11 de Setembre en la creació d'un mural al Fossar de les Moreres aportant discriminacions patides, noms de grans lluitadors pel català i motius per defensar la llengua

Plataforma per la Llengua participarà un any més en els actes de la Diada Nacional de Catalunya l'11 de Setembre. L'entitat tindrà una paradeta al Fossar de les Moreres de Barcelona i serà present en ofrenes florals a més d'una desena de localitats. El protagonisme d'aquesta diada, però, serà per commemorar una efemèride d'ara fa 100 anys: la detenció d'Antoni Gaudí per haver-se negat a parlar en castellà amb uns policies.

Amb motiu d'aquesta efemèride, al Fossar de les Moreres, de 8 h a 15 h, les persones que ho vulguin podran participar en la creació d'un mural en forma de mosaic aportant la seva tessel·la per explicar alguna vulneració dels drets lingüístics, algun lluitador referent o algun motiu per defensar la llengua.

L'entitat vol reivindicar les persones que, com Gaudí, no han callat mai per defensar el català. En el cas de l'arquitecte, els fets van passar quan es dirigia a una missa en record dels caiguts en la defensa de les llibertats catalanes durant el setge de 1714. Gaudí era un ferm defensor de la llengua i el seu compromís el va dur a ser detingut quan els policies van veure que se'ls adreçava en català i que no volia canviar al castellà quan l'hi van demanar.

Episodis com aquest continuen passant ara, perquè la catalanofòbia i la persecució de la llengua no han cessat. De la mateixa manera, respostes com la de Gaudí també continuen existint: respostes de persones que, amb valentia, decideixen no cedir davant les pressions per canviar d'idioma, i que continuen lluitant per garantir el dret de parlar en català en qualsevol circumstància.

A més del mural al Fossar de les Moreres en homenatge als que no han callat mai, Plataforma per la Llengua també participarà en els actes institucionals del Govern de la Generalitat de Catalunya i l'Institut d'Estudis Catalans, i en la manifestació de l'Assemblea Nacional Catalana i l'acte polític d'Òmnium Cultural. A més, l'entitat també serà a l'ofrena floral al monument de Rafael Casanova de la Ronda de Sant Pere de Barcelona a les 8.30 h, i en ofrenes florals a Vic, Badalona, Canet de Mar, Castelldefels, Cerdanyola del Vallès, Manresa, Sabadell, Sitges, Terrassa i Vilanova i la Geltrú.