En edícola lo nou numero del periòdic alguerés “Al Portal, veus de l’Alguer”

Lo periòdic, nat per donar mes visibilitat i força a la difusió del català de l'Alguer, és sostingut i editat del Centre Cultural Antoni Nughes, Obra cultural i Plataforma per la Llengua

Lo teatre escolàstic alguerés, la botànica Franca Valsecchi, lo lingüista i mestre Joan Palomba i los pans tradicionals de l'Alguer, entre els continguts del número 6 d'Al Portal

És en edícola lo nou numero del periòdic alguerés “Al Portal, veus de l’Alguer”, arribat al tercer any amb il n. 6. Lo periòdic, nat per donar mes visibilitat i força a la difusió del català de l’Alguer, és sostingut i editat del Centre Cultural Antoni Nughes, Obra cultural i Plataforma per la Llengua.

L’estudi (segona part) és dedicat al teatre alguerés i completa la recerca de l’estudi del numero cinc amb un aprofundiment sobre lo teatre escolàstic. Amb una detallada crònica, Camila Pons reporta l’intensa activitat literària i artística feta en aquestos primers sis mesos de l’any a la Biblioteca catalana, sempre més un espaci democràtic i de llibertat, obert a debats, recitals musicals i poètics, presentacions de llibres i mostres. A firma de Mauro Mulas se parla de l’inauguració de la nova seu de Plataforma per la Llengua a l’Alguer, recordant quanta gent, idees, iniciatives han vist los dabaixos del carrer Pa i Algua en 50 anys de activitat per la defensa i valorització de la nostra llengua i de la nostra cultura. Antoni Torre recorda la figura de la professora universitària Franca Valsecchi, botànica de fama internacional pels sous estudis i recerques com “Alberi e Arbusti spontanei della Sardegna” i “Piante spontanee dei litorali rocciosi e sabbiosi”. Gavino Balata amb passió i objectivitat recorda i puntualitza l’important treball del sou besavi Joan Palomba, treball responsable i meticolós en favor de la nostra llengua i les nostres tradicions, deixant per les generacions futures un patrimoni inestimable encara avui fondamental per aprofundir estudis i recerques, com la Gramàtica algueresa. Irene Coghene presenta la Guia per l’impuls del Català de l’Alguer preparata per les institucions públiques, consegnada a la Presidenta de la Regió de Sardenya, Alessandra Todde, a la Biblioteca catalana.

A pàgina 22 s’anuncia que també l’Alguer tindrà rol al pròxim Congrés de Cultura Catalana 2024/2025. Professor Giovanni Antonio Farris, president de l’Accademia del lievito madre, amb especial competència parla del miracle de la madriga i l’interés de les noves generacions per la panificació tradicional. La pàgina de la poesia és dedicada en ocasió dels 50 anys de la mort al gran poeta Rafael Catardi amb la composició “Somi” del 1952 i musicada de Pasqualino Pirisi.