Desenes de joves participen en les activitats de Plataforma per la Llengua als festivals Arrels i El Tingladu

Plataforma per la Llengua ha participat aquest cap de setmana passat en el festival El Tingladu, que s'ha organitzat a Vilanova i la Geltrú, amb una parada informativa i de venda de marxandatge

L'entitat ha estat una de les beneficiàries de l'euro solidari d'aquest festival autogestionat de Vilanova i la Geltrú

El grup Sotabosc ha guanyat el Concurs Música Jove de l'Acampada Jove, patrocinat per Plataforma per la Llengua, que també va ser present al festival Arrels el 19 i 20 de juliol

Plataforma per la Llengua ha participat aquest cap de setmana en el festival El Tingladu, que s'ha organitzat a Vilanova i la Geltrú, i el cap de setmana passat a Arrels, la Festa Major de l'Acampada Jove, que s'ha celebrat a Sant Sadurní d'Anoia. Per a l'entitat, la participació en aquests festivals és clau per arribar al públic més jove i traslladar-li la importància de fer servir sempre el català, també en els espais de lleure.

Pel que fa a El Tingladu, Plataforma per la Llengua ha estat una de les entitats beneficiàries de l'euro solidari, gràcies al qual l'organització del festival ha destinat un euro per cada entrada venuda a quatre entitats en defensa de la llengua arreu del domini lingüístic. En el cas de Plataforma per la Llengua, que hi ha fet un parlament, l'entitat ha organitzat una paradeta informativa per adquirir marxandatge i fer conèixer les campanyes que du a terme.

A més, el 19 i el 20 de juliol Plataforma per la Llengua va ser present a Arrels, l'anomenada Festa Major de l'Acampada Jove. A més d'oferir-hi una paradeta informativa durant tot el festival, divendres a la nit, s'hi va disputar la final del concurs Música Jove, que l'entitat patrocina, i el grup guanyador va ser Sotabosc, del Vallès Oriental. Pel que fa a dissabte, durant la tarda, l'entitat va dur a terme una edició de butxaca del SAGA, saló del gaming, i va oferir un taller de videojocs als acampats, que hi van poder descobrir alguns dels jocs finalistes i guanyadors dels Premis SAGA als millors videojocs en català, com ara Ugly, De-Exit i Ak-Xolotl.

Per a Plataforma per la Llengua, és important treballar encara més per promoure el català i la defensa dels drets lingüístics entre el públic més jove. Una de les línies estratègiques de l'entitat és, de fet, fomentar la llengua en àmbits com l'oci i l'entreteniment i, en aquest sentit, organitza esdeveniments com ara SAGA, saló del gaming, per promoure la llengua en els videojocs i les noves tecnologies.