Notícies ← Altres notícies

Engeguem una campanya de micromecenatge per potenciar el català a les xarxes socials

Plataforma per la Llengua crearà un compte de TikTok per publicar continguts de qualitat en català, ajudar a potenciar joves creadors i combatre la catalanofòbia present a les xarxes socials

L'entitat també potenciarà El Mood, la revista digital per a joves que és un espai transmèdia amb contingut dinàmic adaptat a l'entorn de les xarxes socials

Cal invertir en les xarxes socials i en l'àmbit digital per tal de promoure la socialització de la gent jove en català, i tenir presència en un entorn on predomina la catalanofòbia i això dificulta la creació de contingut en llengua catalana

Plataforma per la Llengua engega una campanya de micromecenatge per tal de potenciar el català a les xarxes socials. En concret, l'entitat crearà un compte de TikTok per publicar continguts de qualitat en català, ajudar a potenciar joves creadors de contingut i combatre la catalanofòbia present en aquesta xarxa social. Les donacions també serviran per potenciar el projecte d'El Mood, la revista digital de Plataforma per la Llengua País Valencià per a joves. És un espai transmèdia amb contingut dinàmic adaptat a l'entorn de les xarxes socials. Tot i que disposa d'un portal web (elmood.info) que actua com a centre neuràlgic i dipositari del contingut, el gruix de l'activitat es desenvolupa a TikTok (@elmood.zip), Instagram (@elmood.zip) i X (@elmoodzip).

Només un 12,1 % dels joves de Catalunya parlen únicament en català habitualment. Tan sols 1 de cada 10 illencs manté el català quan algú els respon en castellà. I menys de la meitat dels habitants de la zona valencianoparlant del País Valencià utilitzen en alguna ocasió el valencià amb els amics. Si es vol garantir una bona salut de la llengua catalana és imprescindible que les persones joves la utilitzin més enllà de l'àmbit educatiu. El català ha de ser llengua d'oci i socialització. En aquest sentit, malgrat un context complicat, hi ha feina a fer i possibilitats de revertir la situació. Les xarxes socials han esdevingut en els darrers anys el principal mitjà de socialització de les persones joves. Malauradament, la catalanofòbia és present en molt del contingut que circula per aquestes xarxes. En els últims anys s'ha intentat potenciar i premiar la creació de contingut en català, però la desinformació sobre l'ús de la llengua i els missatges catalanòfobs hi predominen. Plataforma per la Llengua vol ajudar a revertir aquesta situació i fer créixer els continguts en català i de qualitat a les xarxes socials.

Per enfortir el català i combatre aquests greuges, en l'àmbit digital, Plataforma per la Llengua treballa en tres eixos molt concrets. En primer lloc, generar discurs a TikTok i Instagram per combatre l'onada de catalanofòbia, desmentir mites sobre la llengua i prestigiar-la entre les persones joves i les marques que contracten els creadors de contingut. En segon lloc, incentivar que cada cop siguin més les persones joves que generin contingut en català. I, finalment, donar suport a creadors ja existents en català.

Els donatius permetran potenciar El Mood i crear el TikTok de Plataforma per la Llengua

Gràcies a aquesta campanya de micromecenatge i a l'esforç de tots els donants, Plataforma per la Llengua podrà allargar el projecte d'El Mood i avançar cap a l'autosuficiència d'aquest mitjà. Concretament, l'entitat podrà publicar entre tres i quatre publicacions setmanals, encarregar més de vuitanta vídeos a creadors de contingut a les xarxes socials, publicar més de vint articles de temàtica diversa i produir un noticiari audiovisual mensual. A més, es difondran setmanalment activitats i projectes socioculturals en diferents formats (projectes convidats, calendari d'activitats, cobertura d'esdeveniments, recomanacions).

A banda de tota aquesta feina amb El Mood, l'entitat també invertirà els recursos que obtingui a crear un canal de TikTok per arribar al públic més jove i promoure la llengua catalana en aquest entorn de socialització digital. En aquest sentit, els donatius serviran per engegar el projecte i encarregar una estratègia i un estudi previ. A més, es produiran tres continguts setmanals, el mínim necessari per poder garantir un bon posicionament en aquesta xarxa social.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin