Visita el Museu del Joguet de Catalunya amb un preu reduït per als socis

El Museu del Joguet de Catalunya, a Figueres, ofereix als socis de Plataforma per la Llengua un descompte en el preu de l'entrada de visita

El Museu del Joguet de Catalunya, a Figueres, es va gestar a partir de la col·lecció particular de Josep Maria Joan Rosa i Pilar Casademont Sadurní. És fruit de la seva passió creativa i del seu esforç al llarg de més de vint-i-dos anys.

El 18 de juny del 1982 es va inaugurar la seu del Museu del Joguet de Catalunya als locals de l'antic Gran Hotel París, gràcies a la col·laboració de Lluís Duran. Situat en un entorn immillorable, el nou equipament va aconseguir posicionar-se ben aviat dins l'oferta cultural de Figueres i esdevenir un dels més actius i populars. Tot just el primer any de l'obertura es va arribar a la xifra de 20.000 visitants. Joan Brossa en parlava i el qualificava de «el millor museu de l'Empordà».

Si bé fins al 1995 el Museu era de caràcter privat, la creació de la Fundació Museu del Joguet de Catalunya va comportar la cessió gratuïta de tot el fons a la nova entitat. Durant aquell període es van dur a terme obres de reforma i condicionament de l'edifici, fins que el 12 de desembre de 1998 el Museu va obrir definitivament les portes.

Des de la seva inauguració fins a l'actualitat, més de nou-centes persones han fet donacions al Museu del Joguet de Catalunya. Gràcies a la seva generositat, el Museu ha esdevingut un dels referents internacionals en matèria de jocs i joguets.

Des de final del segle passat, el Museu ha continuat rebent nombrosos premis, com ara el Premi Nacional de Cultura Popular de la Generalitat de Catalunya (1999), per les tasques de conservació i divulgació de la cultura popular; la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya (2007); el Premi IPA España de l'Associació Internacional pel Dret dels Infants a Jugar (2009), i diversos certificats d'excel·lència d'organismes o institucions internacionals.

Per a més informació (ubicació, horaris, etc.), pots consultar el web del museu: https://www.mjc.cat/

Presenta el carnet de soci de Plataforma per la Llengua a taquilla per poder-te beneficiar del descompte, que serà vàlid per a la compra d'una entrada per persona i s'aplicarà únicament sobre el preu de l'entrada general. El preu amb el descompte serà de 6 €.

No deixis passar l'oportunitat de visitar aquest extraordinari museu!