Aconsegueix la teva camiseta verda en defensa de l’escola en català

Tothom que ho desitgi podrà adquirir la camiseta de 'La llengua no es toca' per tal de mostrar públicament el suport a l'escola en català davant aquest nou atac de les institucions públiques

Plataforma per la Llengua Illes Balears i el Moviment per l'Escola en Català a les Illes mostren el seu rebuig a la proposta de segregació lingüística als centres educatius a partir del curs vinent. Tant l'ONG pel català com la resta d'entitats que formen part d'aquest moviment demanen l'aturada d'aquesta mesura i insten a la comunitat educativa a posar de la seva part perquè no s'acabi implantat.

En aquest sentit, el Moviment per l'Escola en Català a les Illes ha posat a la venda camisetes verdes amb el lema 'La llengua no es toca' perquè la comunitat educativa, així com la ciutadania en general, pugui mostrar públicament el rebuig a la política de segregació escolar proposada pel Govern encapçalat per la presidenta Prohens.

Tothom que ho desitgi podrà trobar aquestes camisetes a la botiga en línia de l'entitat i, presencialment, a la seu de Plataforma per la Llengua a Palma i a la Clínica de la Joia a Ciutadella. A més, durant la Diada de Sant Jordi també es podran trobar a les següents parades de l'entitat:

• Ciutadella: Plaça des Born, de 10:00 a 13:00 h i de 17:00 a 20:00 h
  • Palma: Plaça de l'Olivar, de 16:00 a 20:00
  • Eivissa: S'Alamera, de 16:00 a 20:00

El Moviment per l'Escola en Català a les Illes convida tots els actors que formen la comunitat educativa a reaccionar, a mobilitzar-se, a defensar el model lingüístic del sistema educatiu i l'autonomia dels centres a tractar els usos lingüístics segons criteris pedagògics i a lluitar perquè aquesta proposta de segregació lingüística no s'acabi implantant. I, a més, també demana implicació a la resta de la societat per tal de defensar l'escola en català davant aquest nou atac de les institucions públiques.

Una proposta segregadora que és un atac directe a la llengua catalana

La intenció de la conselleria Educació i Universitats és que el curs 2024-2025 els pares dels alumnes del primer ensenyament (de 3 a 6 anys) puguin triar entre el català i el castellà com a llengua d'aprenentatge dels seus fills. Pel que fa a l'educació primària i secundària, la previsió del Govern és que s'acabi implantant de forma progressiva a través d'un pla pilot voluntari per a cada centre educatiu.

La proposta de segregació escolar de PP i Vox és un atac directe contra la llengua pròpia de les Illes Balears i una violació del mandat estatutari que té l'Administració pública de vetlar per la normalització de la llengua catalana. Molts estudiants tenen en el seu dia a dia lectiu l'única relació amb el català i, si s'elimina aquest nexe, la situació de la llengua pròpia de les Illes Balears caurà en una deriva encara més preocupant que l'actual.

• Si tu també vols defensar el català, fes pinya amb els més de 1.000 socis que ja donen suport a Plataforma per la Llengua Illes Balearsfes-te'n soci en 3 minuts!