Presentem -NOS, una nova agrupació d’entitats per a defensar i promoure el valencià

L'agrupació està formada per 26 entitats i s'ha presentat aquest matí a la Universitat d'Alacant

La nova plataforma impulsa "Travesses per la llengua", una proposta de quatre caminades que simbolitzaran les quatre barres de la senyera i que arrencaran a l'Alt Millars el 25 de febrer

Plataforma per la Llengua forma part de les 26 entitats cíviques del món de l'acció social, educativa i cultural i de l'àmbit del treball que s'han unit en la confluència -NOS. La confluència, que s'ha presentat hui a la Sala Altamira de la Universitat d'Alacant, és un conglomerat d'entitats per a defensar i promoure el valencià, l'única llengua pròpia oficial al País Valencià, i per a vigilar l'administració autonòmica perquè complisca les seues obligacions estatutàries de protegir el valencià i respectar-lo.

El delegat de Plataforma per la Llengua al País Valencià, Toni Royo, ha assistit a l'acte de presentació i ha manifestat que "davant de cada agressió contra el nostre país i contra la nostra llengua, ens trobaran a tots units i dempeus per plantar-los cara." Royo ha afirmat que "és molt important que utilitzem la llengua, que consumim revistes, teatre, cinema i música en valencià, que defensem l'educació pública i en valencià, i que, en definitiva, no retrocedim ni un pam en la defensa de la nostra llengua i de la nostra identitat com a poble".

Les entitats reunides han explicat que cal respondre al retrocés en l'ús social del valencià i a les accions del govern actual per arraconar-lo i convertir-lo en un element de conflicte i divisió. Per això, s'han agrupat per a proposar a la ciutadania activitats on el valencià actue com a llengua d'acollida i de trobada, on les persones individualment o en grup puguin viure en valencià i perquè puguen conéixer les entitats que en formen part.

En aquest sentit, les entitats que conformen -NOS han indicat que la primera de les activitats serà Travesses per la llengua, que combina territori, llengua i reivindicació. Concretament, manllevant la idea dels Correllengua, la Korrika o la marxa SOM, la iniciativa es proposa teixir el país i enllaçar-NOS per a defensar el nostre valencià, el català de tots, amb quatre caminates (una per estació), que simbolitzaran les quatre barres de la senyera i que acabaran amb actes lúdics. Aquesta activitat arrancarà el pròxim 25 de febrer a l'Alt Millars, amb inici en Vallat i arribada a Argelita

A més, les entitats han presentat un manifest amb un decàleg per a reivindicar que el valencià ha de continuar sent una llengua d'acollida en igualtat de tracte amb el castellà, i han defensat el dret a fer servir la llengua sense entrebancs ni censura, tant per part dels valencians d'origen com per part dels nouvinguts

Finalment, les organitzacions han informat també que faran accions per a denunciar els incompliments de la normativa de promoció de la llengua, l'atac a les entitats en defensa del valencià o la desautorització de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

-NOS, Llengua i País

El logotip de -NOS! Llengua i País és un disseny de Cèsar Amiguet basat en la tipografia Redoneta Rounded de Rafael Jordan que utilitza la partícula -nos (forma feble plena de nosaltres, segons el diccionari) per a dotar la nova plataforma d'identitat de marca adequant-se a la diversitat d'associacions i entitats que la conformen, amb un estil assertiu, adaptable i articulable.