Notícies ← Altres notícies

Aconseguim que la marca de roba Macson incorpori el català en l’etiquetatge

L'entitat també celebra que Macson hagi inclòs el català a la pàgina web i, d'aquesta manera, hagi complert les dues peticions que demanaven incorporar el català tant en l'etiquetatge com a la web 

Gràcies a la feina feta els darrers quatre anys, Plataforma per la Llengua ha aconseguit que el català deixi de ser residual en el sector tèxtil i que ara ja l'incloguin la majoria de grans marques 

Les empreses tèxtils que etiqueten en català ja representen més del 65% de la facturació d'aquest sector al mercat espanyol 

La coneguda marca de roba Macson ha començat a etiquetar en català els seus productes i ha incorporat aquesta llengua a la pàgina web arran de les demandes de Plataforma per la Llengua. L'entitat es congratula per haver aconseguit que aquesta històrica empresa barcelonina, nascuda a principi dels anys quaranta, hagi incorporat, per fi, el català. Actualment, té botigues a diferents territoris del domini lingüístic com ara Catalunya, el País Valencià i Andorra.  

Macson, els darrers anys, ha incrementat substancialment l'activitat comercial en línia. L'aposta per potenciar la venda mitjançant la pàgina web dota encara de més rellevància el pas que ha fet l'empresa per incorporar-hi el català. Fins ara, només s'hi podien trobar el castellà, l'anglès, el francès i el portuguès.  

D'altra banda, amb la incorporació del català en l'etiquetatge, Macson comença a complir el Codi de consum de Catalunya i s'afegeix a la llista de marques de roba que etiqueten en català a instàncies de Plataforma per la Llengua, un conjunt de firmes que sumen més del 65% de la facturació del sector al mercat espanyol.  

Més de quatre anys treballant per potenciar l'etiquetatge en català 

L'entitat treballa des de fa més de quatre anys per normalitzar el català a la gran indústria del sector tèxtil i ja ha aconseguit que deixi de ser residual. Si la primavera del 2019 va ser el grup Inditex qui va satisfer les peticions de Plataforma per la Llengua i va incorporar el català en l'etiquetatge de marques com Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Massimo Dutti, Oysho, Lefties i Uterqüe, durant els darrers anys, la llista de grans marques que n'han seguit els passos és llarga. Ara mateix, entre les marques amb més facturació que ja inclouen el català, es troben Custo Barcelona, Mango, Bobo Choses, Bóboli, Punto Blanco, Punto Roma, Desigual, Canada House, Tinny Cotons, Cortefiel, Pedro del Hierro, Springfield, Women'secret, H&M, Primark, Venca, SystemAction i Uniqlo, a més de Calzedonia, Intimissimi, Tezenis i Falconeri, del grup Calzedonia

L'entitat continua treballant per estendre l'etiquetatge en català a altres marques, principalment les de moda esportiva, en què malauradament el català encara és residual. Tot i això, el passat mes de novembre, va aconseguir que ASICS es convertís en la primera gran marca internacional que incorporava el català en l'etiquetatge. A més, l'any 2019, Roger's, fabricant de marxandatge del Futbol Club Barcelona, també va incorporar el català a petició de l'entitat. 

Plataforma per la Llengua continuarà treballant en aquest sector, tal com ha fet fins ara, per aconseguir nous èxits que ajudin a normalitzar el català entre les principals marques de roba. Cal tenir en compte que el Codi de consum de Catalunya obliga que les dades d'etiquetatge, instruccions, embalatges i manuals dels productes distribuïts a Catalunya, així com les factures i els pressupostos, siguin, com a mínim, en català i en el mateix format que la resta de llengües que hi apareixen. 

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin