Aquest mes de desembre, i aprofitant la campanya comercial nadalenca, Plataforma per la Llengua i diverses associacions de comerciants desplegaran la campanya "Digues Bon Dia!" per promoure l'ús del català al comerç de proximitat de les ciutats de Badalona, Girona, Igualada i, per primera vegada, Mataró. La campanya repartirà bosses reutilitzables amb el missatge "Al comerç, digues Bon Dia!" i "Comerç de proximitat, comerç lingüísticament responsable" entre els clients dels eixos comercials del centre d'aquestes ciutats. En el cas de la capital del Maresme, s'hi incorpora gràcies a l'associació NEM - Negoci i empresa de Mataró.
La campanya parteix de la constatació que, tot i l'alt grau de coneixement del català (l'entén el 95 % de la població de Catalunya), és habitual que molts catalanoparlants s'expressin en castellà per iniciar una conversa amb gent desconeguda, especialment en el món del comerç. En aquest sentit, el principal objectiu de la campanya és revertir aquesta tendència actuant amb els dos actors principals en aquest àmbit: els comerciants i els compradors.
Pel que fa a aquests darrers, la campanya distribuirà les bosses reutilitzables en dies puntuals de molta afluència de compradors, en col·laboració amb les associacions de comerciants. Pel que fa als establiments, també es repartiran fins a 800 adhesius amb el missatge "Digues Bon Dia!" per posar a l'entrada dels locals que permeti identificar-los com a negocis amb el valor afegit d'atendre en català.
"Digues Bon Dia!" va néixer al País Valencià el juny del 2021 i va centrar-se, en la seva primera fase, en els comerços de la ciutat de València i la comarca de l'Horta. Van ser els voluntaris de la delegació territorial de l'ONG del català al País Valencià els qui van repartir el material de campanya comerç a comerç, tot explicant el contingut de la proposta.