Presentem l’informe sobre vulneracions lingüístiques al Síndic de Greuges amb motiu del Dia dels Drets Lingüístics al País Valencià

Plataforma per la Llengua ha aportat 76 casos en què no s'han respectat els drets lingüístics dels valencianoparlants dels 132 que es recullen a l'informe

L'entitat participa en el #GivingTuesday per ampliar el servei d'atenció legal a aquelles persones que han vist vulnerats els drets lingüístics

Amb motiu del #4D, Dia dels Drets Lingüístics al País Valencià, Plataforma per la Llengua ha assistit a la presentació davant el Síndic de Geuges de l'informe sobre vulneracions lingüístiques que s'elabora anualment en col·laboració amb Escola Valenciana. L'entitat hi ha aportat enguany 76 casos de vulneracions lingüístiques, i l'escriptor Joaquím González Caturla, membre de Plataforma per la Llengua, ha estat el representant de l'entitat en l'acte commemoratiu.

L'informe conté 132 casos, i ha sigut coordinat per Escola Valenciana, amb la col·laboració de Plataforma per la Llengua i d'altres entitats de la societat civil valenciana. Algunes de les vulneracions més recents han estat la censura de les revistes en valencià a l'Ajuntament de Borriana, la manca d'ús del valencià a les xarxes socials del Consell (i l'ús d'una ortografia no normativa), les propostes per canviar la toponímia de València i de Castelló de la Plana, l'eliminació de la graella d'À Punt de sèries infantils en valencià i les discriminacions lingüístiques del centre mèdic de Catarroja i del supermercat Consum de Massalfassar. L'informe també recull la victòria jurídica de Plataforma per la Llengua en el cas de la discriminació del centre de salut d'Alfafar, en què es va arxivar la multa al pacient, que havia estat sancionat en aplicació de la denominada Llei Mordassa com a represàlia per no haver parlat castellà al centre de salut i haver volgut posar una queixa. La major part de les denúncies per vulneracions lingüístiques s'han registrat a les comarques d'Alacant.

Aconseguir donacions per ampliar el servei d'assessorament legal en els casos de vulneracions lingüístiques, objectiu del Giving Tuesday d'enguany

Plataforma per la Llengua vol ampliar el servei d'assessorament legal en els casos de vulneracions lingüístiques, que no paren de créixer, i destina la campanya d'enguany del Giving Tuesday a recaptar diners per fer-ho possible. L'entitat destinarà el finançament a fer créixer l'assistència legal i a millorar l'acompanyament a les víctimes. En paral·lel, l'ONG del valencià fa una crida a denunciar cada cas de vulneració lingüística perquè si aquests casos no es denuncien, no es veu la gravetat ni la magnitud de la discriminació lingüística estructural i la impunitat dels agressors continua.