Presentem les principals dades de l'InformeCAT 2023 a Premià de Mar

El secretari de Plataforma per la Llengua, Francesc Marco, detalla la situació actual de la llengua catalana en un acte a Premià de Mar, al Maresme, a partir de les darreres dades publicades a l'InformeCAT 2023

L'InformeCAT 2023 recull 50 dades d'arreu del domini lingüístic per conèixer l'estat del català en els diferents àmbits de la societat

Aquest dijous 9 de novembre a les 18 h, la Sala d'actes del Centre Cívic de Premià de Mar va acollir una presentació de l'InformeCAT 2023, l'informe de Plataforma per la Llengua que recull anualment 50 dades significatives de l'estat actual del català.

Presentat per Jordi Ferret, voluntari del grup local de Plataforma per la Llengua a Premià de Mar, el secretari de l'ONG del català, Francesc Marco, va oferir una panoràmica de la llengua catalana a través d'una selecció del mig centenar de dades que s'inclouen a l'InformeCAT 2023.

Entre les dades rellevants de la publicació, es va fer èmfasi en el fet que "el 84 % dels catalanoparlants de Catalunya volen que el català sigui oficial a la Unió Europea", que "més de 600 pel·lícules i sèries en català s'han incorporat en pocs mesos a les principals plataformes audiovisuals d'Internet", o que "només l'1,8 % dels alumnes nord-catalans poden fer immersió lingüística en català".

L'acte, en el qual van participar activament una quarantena de persones, era organitzat per Plataforma per la Llengua Catalunya amb el suport de l'Ajuntament de Premià de Mar, Òmnium Cultural i l'Assemblea Nacional Catalana.

L'InformeCAT: l'informe anual que mesura l'estat de la llengua

L'InformeCAT 2023 ja es pot consultar al web de Plataforma per la Llengua. La publicació vol contribuir a difondre les dades més rellevants de la situació lingüística, amb les seves fortaleses i els seus problemes, i ha esdevingut una radiografia imprescindible perquè les institucions i els ciutadans en prenguin consciència. L'entitat vol que el debat públic sobre llengua estigui més basat en dades que en percepcions, i que això afavoreixi que es prenguin les mesures polítiques necessàries per normalitzar el català en tots els àmbits.