Llancem Parauletes, una aplicació perquè els xiquets aprenguen valencià arreu del món

L'aplicació Parauletes es pot descarregar a Android i a iOs i permet aprendre un centenar de paraules, a partir de minijocs lúdics senzills

Parauletes naix amb l'objectiu d'ajudar sobretot els valencianoparlants residents a l'estranger a ensenyar la llengua als fills des de ben xiquets

Plataforma per la Llengua ha llançat una aplicació gratuïta, perquè els xiquets de 3 a 6 anys aprenguen valencià de manera lúdica des de qualsevol part del món. L'aplicació, que es diu Parauletes, ja està disponible tant a iOS com a Android, i ha de facilitar que els valencianoparlants residents a l'estranger puguen ensenyar valencià als fills des de ben xiquets, abans i tot que aprenguen a llegir.

L'aplicació Parauletes, l'aplicació per aprendre valencià

La dinàmica de l'aplicació, que és útil per a tota la comunitat catalanoparlant, oferix una desena de minijocs diferents, que permeten conèixer un centenar de conceptes: colors, relacions familiars, parts del cos, sentits, referents espacials i temporals, números, emocions, aliments, objectes o animals. Els minijocs consisteixen a punxar els globus del color que indica una veu en off, triar la foto que es correspon al concepte que s'assenyala, escollir què s'amaga darrere d'una silueta negra, resoldre un trencaclosques o memoritzar unes imatges i trobar les parelles que són iguals.

L'aplicació Parauletes, l'aplicació per aprendre valencià

Parauletes ha estat dissenyada amb pedagogs i mestres i oferix diferents nivells, perquè els xiquets no s'estanquen en l'aprenentatge de la llengua i puguen avançar. No obstant això, l'aplicació vol ser tan sols el primer contacte dels infants amb el valencià, i està pensada sobretot per a aprendre la llengua sense saber llegir ni escriure.