El president del FC Barcelona, Joan Laporta, demana als estats de la UE que demà votin que sí a l’oficialitat del català

El president blaugrana participa en la campanya «SAY YES» de Plataforma per la Llengua, en la qual ja han participat l'actor Sergi López i l'entrenador Pep Guardiola, per demanar als estats que demà acceptin el català com a 25a llengua oficial de la UE

Laporta destaca que el català és la llengua del Futbol Club Barcelona i la de 10 milions de persones, i demana el vot afirmatiu «per Europa i els europeus»

El president del FC Barcelona, Joan Laporta, ha entrat en escena 24 hores abans del debat històric que hi haurà al Consell de la Unió Europea sobre l'oficialitat del català. Plataforma per la Llengua ha fet públic un vídeo del president de l'entitat demanant als estats membres de la UE que votin que sí a reconèixer el català com a 25a llengua oficial. En el seu missatge, Laporta destaca, en anglès, que el català és la llengua oficial del club i que el Barça està orgullós de ser ambaixador de Catalunya arreu del món. A més, el president blaugrana demana als estats que votin a favor de l'oficialitat  «per Europa i els europeus».

El vídeo de Laporta s'afegeix als vídeos de la campanya «#SayYes» que Plataforma per la Llengua ha fet públics aquests últims dies. De moment, ja hi ha participat l'actor Sergi López, que s'ha dirigit al president de la República Francesa demanant-li el sí, i l'entrenador Pep Guardiola, que ha demanat el vot afirmatiu de Suècia, després que aquest país hagi expressat públicament que té dubtes sobre l'oficialitat del català. El vídeo de Guardiola va tenir un fort impacte a la premsa sueca i internacional, i Plataforma per la Llengua ho ha aprofitat per tornar a establir contactes amb la delegació sueca abans del vot.

Avui, l'entitat ha mantingut una reunió d'urgència amb l'ambaixador permanent d'Espanya a la Unió Europea perquè disposi de tots els arguments polítics, jurídics i econòmics perquè demà el català esdevingui la 25a llengua oficial de la UE. «Tenen tots els arguments polítics, jurídics i econòmics per defensar que el cas català és un cas singular i que mereix una anàlisi específica», ha expressat a la sortida de la reunió el coordinador de la campanya de Plataforma per la Llengua per l'oficialitat, Pol Cruz-Corominas. «Ara el que cal és que l'Estat espanyol negociï bé amb tots els països i aconsegueixi que demà hi votin a favor», ha defensat.

Plataforma per la Llengua continuarà mantenint contactes fins demà al matí amb els representants dels estats, com ha fet durant les tres darreres setmanes, perquè hi votin a favor, però considera que és l'Estat espanyol el responsable de la decisió que prengui finalment demà el Consell de la UE. Per acabar de convèncer tots els estats, aquesta tarda l'entitat també farà arribar aquesta tarda un argumentari per escrit a tots els eurodiputats que permeti generar un clima favorable a l'oficialitat entre els representants.