"Estem a punt", l’article de llançament de la campanya per a l'oficialitat del català a la UE que publiquem a El Punt Avui

El president de Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, publica un article al diari en què explica el llançament de la campanya de l'entitat en favor del català

Escuder posa en relleu que l'oficialitat és factible d'aconseguir sempre que Espanya negociï amb voluntat real d'arribar-hi, ja que depèn de l'estricta negociació entre els estats

El president de Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, va publicar diumenge passat un article al diari El Punt Avui per anunciar el llançament de la campanya per l'oficialitat al llarg dels mesos vinents.

En el seu article, el president de l'ONG del català recorda que la primera institució que va fer aquesta reivindicació va ser el Parlament balear el 1987, i que, malgrat les successives peticions des de sectors cívics i polítics per aconseguir-la, el govern espanyol mai no en va fer efectiva la sol·licitud.

Escuder remarca que l'oficialitat impacta en les possibilitats de promoure l'ús de la llengua a casa nostra, i recorda que poder parlar en català al Parlament Europeu -petició feta l'any passat per part del govern espanyol i que encara no ha rebut resposta per part de l'Eurocambra- topa sempre amb la Mesa d'aquesta institució, que té un component ideològic i polític més fort.

En canvi, remarca Escuder, l'oficialitat es decideix en el marc del Consell de la UE, és a dir, de la negociació pragmàtica entre els estats membres, i aquí simplement cal que Espanya ho negociï hàbilment per aconseguir-ho.

Escuder explica que Plataforma per la Llengua ha aclarit que no hi ha grans obstacles legals a l'oficialitat i que aquestes pròximes setmanes de campanya l'entitat es dedicarà a fer diplomàcia exterior perquè els estats acceptin l'oficialitat.

Llançament del web catalaoficial.eu

Dissabte passat, l'entitat va presentar el web de campanya catalaoficial.eu, en el qual s'aporta informació sobre l'oficialitat de les llengües a la UE i es publica cada dia un greuge diferent fruit de la no-oficialitat.

La campanya ja ha recollit més de 22.000 signatures de suport i més de 13.000 € dels 15.000 € mínims necessaris per dur a terme les accions de campanya.

L'entitat demana als ciutadans i les empreses que donin suport a la campanya signant en favor de l'oficialitat i fent donatius que serviran per finançar-la, així com fent-se socis de l'entitat.

• Si vols que continuem treballant per aconseguir l'oficialitat del català a la Unió Europea, fes pinya amb els més de 25.000 socis que ja ens donen suport: fes-te'n soci en 3 minuts!