L’Institut Català d’Oncologia ja té la pàgina web en català

El portal d'e-oncologia.org, la plataforma de formació en línia de l'ICO, ja està disponible en català

El maig del 2022, Plataforma per la Llengua va contactar amb aquest organisme públic per avisar-lo que estava incomplint la llei de política lingüística

L'Institut Català d'Oncologia (ICO) ha incorporat el català a la pàgina web e-oncologia.org, la seva plataforma de formació en línia. El maig del 2022, Plataforma per la Llengua es va posar en contacte amb l'ICO per assenyalar-li que no tenia aquest portal web en català i que, part tant, estava incomplint la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística, que en el Capítol V que indica que les empreses públiques «han d'emprar normalment el català en les comunicacions i les notificacions».

Concretament, el 10 de maig de l'any passat, l'ONG del català va enviar una carta  a  l'ICO per exposar aquest fet i fer constar que tampoc no tenien materials disponibles en català. L'Institut Català d'Oncologia va contestar que estaven «treballant en l'actualització dels continguts de la web que inclou la versió en català d'aquesta web, i que els materials de formació adreçats a professionals de Catalunya també puguin estar disponibles en català».

Doncs bé, l'ICO ja té la pàgina web en català. Gràcies a la demanda de Plataforma per la Llengua, s'ha pogut revertir aquesta anomalia: que un organisme de la Generalitat de Catalunya no disposés del català en un dels seus portals web.

Plataforma per la Llengua continuarà treballant perquè tant les empreses privades com els organismes públics compleixin la normativa vigent i respectin els drets lingüístics dels catalanoparlants.

• Si vols que continuem defensant els drets dels catalanoparlants, fes pinya amb els més de 25.000 socis que ja ens donen suport: fes-te'n soci en 3 minuts!