Farem arribar el Síndic de Drets Lingüístics a tot Catalunya per conscienciar els catalanoparlants dels seus drets

Gràcies a la contribució de 280 donants, es podrà consolidar aquesta eina que recorrerà el Principat duent a terme activitats de sensibilització, formació i assistència en matèria de drets lingüístics

Plataforma per la Llengua ha aconseguit l'objectiu de la campanya de micromecenatge aconseguint 11.400 euros

El diumenge 24 de setembre la parada del Síndic es podrà trobar a la Plaça de Carles Pi i Sunyer de Barcelona de 10 h a 15 h

El Síndic de Drets Lingüístics recorrerà Catalunya defensant els drets dels catalanoparlants. 280 donants que, a través d'una campanya de micromecenatge, han fet superar la xifra de 10.000 euros que Plataforma per la Llengua es va marcar com a necessària per fer consolidar aquesta eina que vetlla pels drets lingüístics al Principat.

El Síndic de Drets Lingüístics és una iniciativa que va arrencar al febrer, i, des de llavors, ha recollit queixes i consultes sobre drets lingüístics, i ha ofert assessorament legal a les víctimes de discriminació lingüística a diverses poblacions de Catalunya. Amb l'èxit d'aquesta campanya de micromecenatge, l'entitat podrà estendre aquest servei itinerant a diferents localitats del Principat, acostar-lo a la ciutadania i mobilitzar voluntaris per recollir les queixes de forma presencial.

Divulgació, formació i assessorament: els tres pilars del Síndic  de Drets Lingüístics

Els donatius recaptats permetran, a més, impartir xerrades adreçades als ciutadans perquè coneguin i puguin exercir els seus drets en matèria de llengua. L'objectiu de recórrer el país és conscienciar la població sobre la importància de denunciar les discriminacions lingüístiques i de conèixer les eines legals per afrontar situacions on els drets lingüístics estan vulnerats.

Una part del finançament també es destinarà a formar tècnics municipals en matèria de drets lingüístics per assegurar que les administracions locals compten amb les eines necessàries per garantir els drets lingüístics dels ciutadans. D'aquesta manera, s'espera crear un efecte multiplicador que promogui un entorn més respectuós amb la diversitat lingüística i que protegeixi els drets dels catalanoparlants en el si de l'administració.

• Si vols que continuem defensant els drets dels catalanoparlants, fes pinya amb els més de 25.000 socis que ja ens donen suport: fes-te'n soci en 3 minuts!

A més, l'entitat editarà nous materials divulgatius sobre com actuar davant de situacions de vulneració de drets lingüístics. Entre aquestes iniciatives, hi ha l'actualització de la guia «Què faig si...?», un document que proporciona consells i suggeriments per afrontar situacions quotidianes relacionades amb els drets lingüístics dels catalanoparlants. Amb l'objectiu de fer accessible a tothom aquesta informació, també es crearan càpsules de ràdio amb exemples concrets sobre com reaccionar davant de diferents situacions de discriminació lingüística.

Plataforma per la Llengua celebra aquest èxit i dona les gràcies a tots els col·laboradors i donants que han fet possible aquesta fita. La campanya de micromecenatge ha demostrat el compromís de la societat catalana amb la protecció dels drets lingüístics i ha posat de manifest la necessitat de continuar treballant per garantir que els drets lingüístics siguin respectats i garantits en tots els àmbits de la vida quotidiana.