Una cinquantena de joves practiquen el català en els casals d'estiu de Plataforma per la Llengua a Badalona

Plataforma per la Llengua ha impulsat tres casals d'estiu a Badalona com a part del Pla d'Actuació Lingüística Integral de l'Eix Besòs

Per segon any consecutiu, l'entitat ha col·laborat amb el Concurs de Música de Badalona per premiar la millor banda en català

Plataforma per la Llengua ha impulsat aquest estiu tres casals per a joves nouvinguts a Badalona, en el marc del Pla d'Actuació Lingüística Integral de l'Eix Besòs. Amb aquests casals, l'entitat ha volgut impulsar l'ús del català, i especialment del català oral, entre els joves.

Els casals s'han fet al centre cívic de Torre Mena, al cor de Llefià, en dos grups d'infants (un de petits i un de grans) i també a l'escola Folch i Torres, al barri de la Pau. Els dos primers els ha ideat i dinamitzat la companyia El Cirerer Teatret, que ja comptava amb l'experiència de l'any passat, i el darrer s'ha fet gràcies a la incorporació d'un nou projecte de casal amb la companyia local Art en Acció.

L'objectiu d'aquests casals ha estat apropar la llengua a una cinquantena de joves nouvinguts de la ciutat i també descobrir-los l'entorn. L'activitat els ha permès guanyar confiança a l'hora de català i els ha ofert la possibilitat de visitar la companyia Art en Acció i les instal·lacions del Teatre Zorrilla. Els casals han estat organitzats per Plataforma per la Llengua amb el suport de l'Ajuntament de Badalona.

Tots tres casals han servit per tancar un curs ple d'activitats en el marc del Pla d'Actuació Lingüística Integral de l'Eix Besòs impulsat per Plataforma per la Llengua. Aquest pla té l'objectiu d'incrementar l'ús del català a Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs i Badalona, i promoure la llengua com a eina de convivència i de cohesió social als diferents barris d'aquest territori a través d'activitats atractives que aportin una imatge desacomplexada i viva del català.

Concurs de Música de Badalona 2023

En aquesta línia, l'entitat també ha col·laborat per segon any consecutiu amb el Concurs de Música de Badalona i, en concret, en el guardó per a la millor banda en llengua catalana. L'entitat ha aportat els 1.000 euros de premi en concepte de catxet per a una actuació del grup guanyador d'aquesta categoria, que enguany ha estat Crisbru. Es tracta d'un projecte musical liderat per Cristina Brugada, que combina el pop d'autor amb l'R&B i els sons electrònics i que busca transmetre un missatge de força i sinceritat abordant temes tabú com les addicions.

El Concurs de Música de Badalona té diverses fases i inclou dues actuacions en directe: d'una banda, aquest juliol s'han fet les finals al Parc de l'Escorxador de Badalona i, d'altra altra banda, tots els guanyadors actuaran a la mostra de música BadaSona, que se celebrarà el novembre al Teatre Margarida Xirgu de la ciutat i que també inclourà l'actuació de bandes convidades.

• La nostra feina no seria possible sense els més de 25.000 socis que ens donen suport. Fes pinya amb nosaltresfes-te'n soci en 3 minuts!