Exigim a Nintendo, PlayStation i Xbox que incorporin el català a les interfícies de les videoconsoles

Suma't a la campanya de Plataforma per la Llengua signant a Canvia.cat per aconseguir més presència del català en els videojocs i videoconsoles

La comissió de videojocs de l'entitat va néixer el 2019, després de constatar el pes residual del català en aquest sector, i treballa amb el teixit associatiu i empresarial de tot el domini lingüístic per fer créixer la presència de la llengua als videojocs

Plataforma per la Llengua està treballant per aconseguir que les consoles de videojocs i les plataformes digitals de videojocs incorporin la llengua catalana a la interfície gràfica i la reconeguin a les seves botigues de videojocs amb una etiqueta específica, com ja fan algunes consoles.

L'entitat ha posat en marxa una campanya, dins el marc de Canvia.cat, per exigir a Nintendo, PlayStation i Xbox que incorporin el català en la interfície gràfica de les seves consoles. Totes aquelles persones que vulguin pressionar aquestes empreses ho poden fer signant un manifest.

Si la videoconsola reconegués la llengua i permetés que l'usuari la triés com a preferent, automàticament tots els videojocs ja s'executarien directament en català, en cas que el videojoc disposés d'aquesta opció. Aquesta inclusió, a més de potenciar el consum de videojocs en català, també suposaria un impuls per a les desenes d'empreses d'arreu del món que ja incorporen el català en els seus videojocs.

La demanda d'incloure el català a les consoles és només un primer pas en la normalització de la llengua en aquest àmbit, que implica també fer-la present en videojocs de gran tiratge (videojocs triple A), en botigues de venda en línia com Steam, Epic Games Store o GOG, o en el programari que és complement habitual dels videojugadors com Discord.

La iniciativa de Plataforma per la Llengua per aconseguir que les videoconsoles incorporin el català parteix de la feina feta per la comissió de videojocs de l'entitat, que, havent analitzat la situació de la llengua en aquest sector, ha cregut convenient prioritzar la inclusió del català a les consoles. Darrerament, cada cop més, les empreses de videoconsoles posen èmfasi en l'accessibilitat als seus productes, i la inclusió del català seria una manera més d'avançar en aquest àmbit.

La comissió de videojocs de Plataforma per la Llengua va néixer el 2019, després de constatar el pes residual del català en aquest sector, i treballa amb el teixit associatiu i empresarial de tot el domini lingüístic per fer créixer la presència de la llengua als videojocs. Amb aquest objectiu, la comissió va impulsar el 2021 la publicació del Tutorial per afegir el català als videojocs, una guia per explicar a empreses i desenvolupadors els avantatges d'incloure la llengua als productes. En els darrers mesos, l'entitat ha observat alguns avenços en aquest sentit i des del mes d'agost del 2022, la principal plataforma de distribució de videojocs per a ordinador, Steam, ja reconeix el català en els videojocs que l'inclouen i permet filtrar els videojocs a la botiga per l'idioma «català», fent-los localitzables fàcilment.

• Per poder tenir un lleure i un oci completament en la nostra llengua, cal que fem pressió per aconseguir més català als videojocs! Suma't a la nostra campanya signant el Canvia.cat per a les videoconsoles en català!