El Museu Marítim de Barcelona acollirà l’acte de cloenda de la 8a edició del Concurs Tísner

Més de 70 aules d'arreu del domini lingüístic han presentat jocs per practicar el català en aquesta vuitena edició del certamen

Els presentadors del programa Random de l'SX3, Maria Bouabdellah i David It's Me, seran els encarregats de conduir l'acte de lliurament dels premis, que es farà el dissabte 27 de maig i que comptarà amb l'actuació del grup Las que Faltaband i el mag Sergi Armentano

El dissabte 27 de maig es farà l'acte de cloenda i de lliurament dels premis de la vuitena edició del Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català al Museu Marítim de Barcelona. El concurs organitzat per Plataforma per la Llengua ha comptat enguany amb la participació de més de 70 aules del domini lingüístic, que han presentat projectes lúdics en llengua catalana.

A partir de les 12 del migdia, les més de 300 persones que assistiran a l'acte, i les que s'hi connectaran virtualment, viuran el lliurament d'aquests premis al millor joc de català. La gala serà conduïda pels presentadors Maria Bouabdellah i David It's Me, i els alumnes de 5è i 6è de primària, amb el seus mestres i familiars, podran gaudir en directe de l'actuació del grup Las que Faltaband i del mag Sergi Armentano.

Òscar Escuder i Rut Carandell, president i directora de Plataforma per la Llengua, lliuraran els guardons, juntament amb Roger Baldomà, que intervindrà en representació del jurat del concurs, un jurat integrat, com sempre, per pedagogs i experts en jocs. En l'edició d'enguany, a més de Baldomà, n'han format part els catalans Màrius Serra i Jaume Cela, la menorquina Antònia Gomis, la valenciana Laia Maurí i l'algueresa Maria Antonietta Salaris.

Els guanyadors, convidats a l'Institut d'Estudis Catalans per la presidenta, Teresa Cabré, i el president de la secció filològica, Nicolau Dols

El joc guanyador s'exposarà durant un temps al Museu del Joguet de Figueres. A més, com a novetat d'aquesta edició, els guanyadors del concurs seran convidats el primer de juny a l'Institut d'Estudis Catalans pel president de la secció filològica, Nicolau Dols, i la presidenta de la institució, Teresa Cabré. L'acte, que començarà a les 11 h i es farà a la sala Prat de la Riba, també comptarà amb la presència del lingüista Màrius Serra i permetrà que els assistents descobreixin com es juga a les propostes guanyadores.

El Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català s'adreça als alumnes d'11 i 12 anys de tot el domini lingüístic, i té l'objectiu que estudiants, mestres i escoles descobreixin la faceta lúdica i creativa de la llengua catalana a partir de la creació del seu propi joc. En aquesta edició, hi han participat 1630 alumnes i s'hi han presentat 75 jocs.