Segona edició del CantAlguer, concurs per joves cantautors algueresos

Lo concurs musical de Plataforma per la Llengua destinat a valoritzar los nous talents de la música en alguerés arriba a la segona edició

La data final per la presentació de les candidatures és lo 28 d'abril i la final és prevista lo 28 de maig

CantAlguer - Concurs per joves cantautors algueresos arriba a la segona edició. Al concurs musical de Plataforma per la Llengua poden participar artistes o grups musicals d'edat entre 18 i 39 anys, nats o residents a l'Alguer d'almanco 7 anys. Lo projecte és una col·laboració amb l'Ofici de l'Alguer de la Delegació de la Generalitat de Catalunya, l'Obra Cultural de l'Alguer, Universitat Catalana d'Estiu i la Revista Enderrock i té lo patrocini del Municipi de l'Alguer.

La proposta guanyadora siguerà premiada d'una juria d'experts durant una tardada final que tenguerà lloc diumenge 28 de maig. Los premis consistin en la registració d'un EP de 6 cançons a l'estudi Chicken Coop de l'Alguer i en numeroses ocasions de promoció com la participació a la Jornada Algueresa, organitzada de l'Obra Cultural de l'Alguer, a dins de la programació de la Universitat Catalana d'Estiu, a Prada de Conflent (Catalunya Nord).  Los 4 artistes seleccionats per la fase final del CantAlguer participaran al concert col·lectiu en ocasió de la Festa dels Focs de Sant Joan organitzada de l'Obra Cultural de l'Alguer.

Arbre del Peix

Lo grup l'Arbre del Peix, guanyador de la primera edició del concurs CantAlguer

La música és una component assai important del patrimoni cultural alguerés en llengua catalana. La nostra ciutat, també si és la més petita comunitat catalanoparlant del domini lingüístic, ha vist nàixer un gran número de cantants, amb una producció d'obres musicals. Com ha evidenciat lo documentari "L'Alguer, un pentagrama com un carrer" les cançons alguereses acompanyen la vida de tots i són un mecanisme fonamental per garantir que les pròximes generacions d'algueresos continuïn a parlar i a estimar la nostra llengua. Endemés, la cançó és un vehícul potent per promoure i projectar la cultura algueresa i los nostros artistes en tots los altros territoris de llengua catalana i en lo vast mercat de la música en català.

Després de l'èxit de la primera edició del concurs el 2022, que ha guanyat lo grup Arbre del Peix qui a breu traurà lo sou primer EP, Plataforma per la Llengua i los col·laboradors volen seguir encoratjant los joves artistes algueresos i, al mateix temps, assegurar un futur a la producció de música algueresa, amb nous estils, amb música i textos per tots los gustos.

Totes les informacions, los requisits de participació i lo regulament són disponibles aquí

La data final per la presentació de les candidatures és lo 28 d'abril.