Pintem un mural per celebrar el Dia Universal dels Drets dels Infants al sud de Sabadell

Plataforma per la Llengua ha organitzat un taller de dibuix amb els nens de la Ludoteca Margarida Bedós del barri de les Termes de Sabadell per celebrar el Dia Universal dels Drets dels Infants

L'activitat s'emmarca en el Pla d'Actuació Lingüística Integral de Sabadell Sud, una iniciativa de l'ONG del català per promoure la llengua entre les persones nouvingudes del districte sisè de la ciutat

Una dotzena de nens de la ludoteca Margarida Bedós de Sabadell van participar dijous passat, 17 de novembre, en una activitat de creació d'un mural a la plaça de les Termes, organitzada per Plataforma per la Llengua per celebrar el Dia Universal dels Drets dels Infants. L'artista Anna Cilento va dinamitzar un taller amb els nens per acabar creant col·lectivament un mural a la persiana d'un local de la plaça, després que, prèviament, els nens haguessin treballat conceptes relacionats amb els drets dels infants. A través del mural, els nens també van poder reivindicar els seus orígens geogràfics, ja que la majoria no són nascuts a Catalunya.

Amb l'ajuda de l'artista, els nens van crear un dibuix amb la bandera catalana acompanyada de banderes dels països d'on són originaris. Damunt de cada bandera, la figura d'un infant expressava un dret que els nens creuen que tenen pel fet de ser infants: dret al joc, a l'educació o a tenir una llar, per exemple, van ser algunes de les proclames escollides. Finalment, a la part de baix del mural, els nens van deixar l'empremta de les seves mans amb pintura de colors.

Aquest mural ha estat possible gràcies al Pla d'Actuació Lingüística Integral de Sabadell Sud, que Plataforma per la Llengua duu a terme des de fa més de quatre anys per promoure la llengua entre les persones nouvingudes del districte sisè de la ciutat, un districte que, per raons històriques, presenta un ús social baix del català. Aquest curs, l'entitat col·labora amb la ludoteca Margarida Bedós, un espai de referència al sud de la ciutat, en l'ensenyament de la llengua als infants i adolescents a través del lleure, i en la programació de tallers artístics i de lleure en català, com ara un taller de creació de titelles.