Formem una trentena de persones a Sabadell perquè sàpiguen defensar els seus drets lingüístics

Els assistents al taller organitzat per Plataforma per la Llengua al Casal Pere Quart aprenen quins són els seus drets lingüístics i com presentar reclamacions

Una trentena de persones van assistir aquest dimecres a la tarda a un taller pràctic de defensa dels drets lingüístics que Plataforma per la Llengua va organitzar al Casal Pere Quart de Sabadell. La formació, que havia exhaurit les places dies abans, va anar a càrrec de Marc Biosca i Miquel Gil, tècnics de l'àrea de Drets Lingüístics i Empreses de l'entitat.

El taller va permetre als participants aprendre a emplenar formularis de reclamacions, detectar quan es pot trucar a la policia perquè et garanteixi el dret de presentar una reclamació en un establiment i com es pot presentar una denúncia a l'Agència Catalana de Consum. Durant les dues hores que va durar la sessió, també es van repassar les normatives que sustenten els drets lingüístics dels ciutadans, com a administrats i consumidors.

Aquesta iniciativa neix de la creixent preocupació que detecta l'ONG del català entre la ciutadania pel que fa als seus drets lingüístics i té l'objectiu de sensibilitzar la població en relació amb aquests drets en diferents contextos: amb les administracions públiques, als establiments comercials o als locals de restauració, per exemple. En aquest sentit, la formació també pretén empoderar la ciutadania per tal que sàpiga fer complir els seus drets lingüístics en situacions de discriminació o de vulneració de drets.

A més d'aquest primer taller impartit a Sabadell, Plataforma per la Llengua preveu organitzar noves formacions amb un format similar en altres indrets dels territoris de parla catalana.