Notícies ← Altres notícies

Un milió d’usuaris catalans de LinkedIn el configurarien en català si es pogués

L'enquesta, encarregada per Plataforma per la Llengua a l'empresa GESOP, també conclou que un 35 % dels catalans que no tenen LinkedIn començarien a fer-lo servir si la plataforma incorporés el català

Els joves d'entre 16 i 29 anys són els que més fàcilment es configurarien LinkedIn en català (52,2 %) i els que se'n farien usuaris en més proporció (48,3 %), en el cas de no ser-ne, si la plataforma incorporés la llengua

Un 35 % dels catalans que no tenen LinkedIn començarien a fer-lo servir si la plataforma incorporés la llengua catalana. En el cas dels joves, un 48,3 %. Aquestes dades s'extreuen d'una enquesta encarregada per Plataforma per la Llengua a l'empresa GESOP. L'enquesta també conclou que l'ús d'aquesta xarxa al Principat encara és reduït (la fan servir gairebé un terç dels catalans) i que el percentatge d'ús és superior entre els castellanoparlants que entre els catalanoparlants. Així, mentre que només el 25,2 % dels catalanoparlants tenen LinkedIn, en el cas dels castellanoparlants el percentatge puja al 33 %. Això es pot explicar pel fet que els catalanoparlants no vegin la plataforma com una eina tan pròpia. De fet, en el cas d'Instagram, una enquesta encarregada per l'entitat ja constatava que la versió en castellà no satisfeia les preferències dels usuaris catalanoparlants, que recorrien a la versió anglesa en un percentatge molt superior al dels castellanoparlants.

LinkedIn va ser adquirida per Microsoft el 2016 i és la xarxa de contactes professionals més gran del món: té 830 milions d'usuaris i presència en 200 països. Aquesta plataforma es pot configurar en 24 llengües, però no pas en català, malgrat que llengües com ara el noruec o el danès, amb un pes demogràfic similar al del català, sí que hi són presents. A més d'aquests 24 idiomes, la plataforma també permet configurar el perfil personal, on s'inclou el currículum, en 45 llengües. Aquesta possibilitat tampoc no existeix per al català, encara que sí que s'ofereix per a la majoria d'idiomes europeus de dimensions similars. A més, la plataforma tampoc no permet publicar anuncis en català i aconsella fer-ho "en espanyol o en anglès".

El que també revela l'enquesta és que, dels usuaris actuals de la plataforma a Catalunya, gairebé la meitat es configurarien LinkedIn en català. Si se'n fa una extrapolació en nombres absoluts, això implica que un milió d'usuaris catalans canviarien la configuració de la xarxa per tenir la interfície i el perfil en català. Entre aquests usuaris que ja el fan servir, els més interessats a tenir la plataforma en català serien les persones de fora de la regió metropolitana de Barcelona (57,1 %) i els joves d'entre 16 i 29 anys (52,2 %). A més, com dèiem, si l'aplicació incorporés el català, a aquestes dades s'hauria d'afegir el 35 % dels catalans que encara no en són usuaris, un percentatge que puja fins al 48,3 % en el cas dels joves.

Per a Plataforma per la Llengua, aquestes dades posen de manifest la sensibilitat lingüística dels consumidors catalans i haurien de servir per estimular LinkedIn a incloure el català a la interfície i als perfils personals. Ara mateix, l'absència de la nostra llengua a la plataforma invisibilitza el català al mercat laboral i obliga els usuaris que s'hi vulguin promocionar a recórrer a altres llengües. A més, aquesta absència també dificulta la integració amb els serveis públics d'ocupació dels territoris catalanoparlants.

L'entitat treballa des de fa anys perquè LinkedIn respecti els 10 milions de catalanoparlants i incorpori el català tant a la interfície com als currículums personals. En aquesta línia, Plataforma per la Llengua ha impulsat una campanya de recollida de signatures a través del portal canvia.cat per reclamar a LinkedIn que incorpori el català a la seva xarxa. La campanya continua oberta i ja ha aconseguit més de 28.300 firmes.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin