Casals lingüístics d’estiu per tancar el curs a l’Eix Besòs

Plataforma per la Llengua ha impulsat dos casals lingüístics d'estiu a Badalona i Gramenet com a part del Pla d'Actuació Lingüística Integral de l'Eix Besòs

Plataforma per la Llengua ha impulsat aquest estiu dos casals lingüístics per a joves nouvinguts a Badalona i Santa Coloma de Gramenet, en el marc del Pla d'Actuació Lingüística Integral de l'Eix Besòs. Amb aquests casals, l'entitat ha volgut impulsar l'ús del català, i especialment del català oral, entre els joves.

A Badalona, entre el 27 de juny i el 22 de juliol, una quinzena de joves que han arribat molt recentment al país van aprendre a fer servir la llengua a través del moviment i el teatre al casal "Teatre en moviment". L'activitat els va permetre agafar confiança per parlar en català i els va oferir la possibilitat de visitar la companyia teatral Art en Acció i les instal·lacions del Teatre Zorrilla. El casal va ser organitzat per Plataforma per la Llengua en col·laboració amb la companyia teatral El Cirerer Teatret, i va comptar amb el suport de l'Ajuntament de Badalona.

Pel que fa al casal de Santa Coloma de Gramenet, es va organitzar al centre d'arts escèniques l'Excèntrica entre el 4 de juliol i el 26 d'agost, i va permetre a més d'una cinquantena de joves atansar-se a la llengua a través del circ, el teatre i diferents tècniques artístiques. El casal, que es va programar per quinzenes, va incloure sortides a espais i equipaments municipals, culturals, esportius i de lleure, per tal que els participants coneguessin el territori on viuen. L'organització del casal va anar a càrrec de Plataforma per la Llengua i l'Excèntrica, i va rebre el suport de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.

Tots dos casals han servit per tancar un curs ple d'activitats en el marc del Pla d'Actuació Lingüística Integral de l'Eix Besòs impulsat per Plataforma per la Llengua. Aquest pla té l'objectiu d'incrementar l'ús del català a Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs i Badalona, i promoure la llengua com a eina de convivència i de cohesió social als diferents barris d'aquest territori a través d'activitats atractives que aportin una imatge desacomplexada i viva del català