Plataforma per la Llengua farà més de 50 tallers sobre Joan Fuster als instituts valencians

La meitat dels tallers s'impartiran a la ciutat de València gràcies a la col·laboració de l'Ajuntament de València

L'ONG del valencià també organitzarà actes sobre Fuster amb el Bloc d'Estudiants Agermanats als campus universitaris del País Valencià

Plataforma per la Llengua celebra el centenari del naixement de Joan Fuster, un dels escriptors valencians més rellevants de la història, amb un conjunt d'activitats gratuïtes arreu del País Valencià i amb més de 50 tallers als instituts de secundària. Aquests tallers, batejats com a "Fuster a l'institut", s'impartiran a partir del maig i fins al desembre i comptaran amb la projecció d'un vídeo de cinc minuts per despertar l'interés dels adolescents per l'escriptor de Sueca.

Joves llicenciats en filologia catalana de les universitats de València i d'Alacant seran els responsables d'impartir els tallers, que es programaran d'acord amb les peticions dels instituts. L'activitat compta amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació de la Generalitat Valenciana i de l'Ajuntament de València, motiu pel qual la meitat dels tallers s'impartiran a la capital.

En la mateixa línia d'acostar Fuster a la població més jove, Plataforma per la Llengua també organitzarà actes sobre Fuster, conjuntament amb el Bloc d'Estudiants Agermanats, en campus universitaris del País Valencià. En concret, els actes se celebraran als campus de Castelló, València, Burjassot, Gandia, Alcoi, Alacant i Elx.

Joan Fuster (Sueca, 1922-1992) va ser crític amb la realitat provinciana del País Valencià del seu temps i va plantejar per al nostre país un programa social modernitzador i alternatiu. En el seu llibre més famós, Nosaltres els valencians, publicat el 1962, Fuster proposa la reconstrucció nacional del País Valencià, dins el marc cultural dels Països Catalans. La seua obra representa un abans i un després en la història contemporània, en la cultura pròpia i en la reivindicació nacional del País Valencià.