El 'Català means feeling' visita Sant Joan de les Abadesses

Més de 30 estudiants han participat el passat cap de setmana a Sant Joan de les Abadesses de la cinquena trobada del "Català means feeling", que organitzen la Plataforma per la Llengua, juntament amb el Comissionat per a Universitats i Recerca i nou universitats catalanes.

El grup d'estudiants d'intercanvi van ser acollits a l'Alberg Rural La Ruta del Ferro del poble, on se'ls va se'ls va explicar la llegenda del compte Arnau mentre celebraven la castanyada. L'endemà, els estudiants van ser rebuts per l'alcalde del poble, Carles Bassaganya, i l'ajuntament va organitzar una visita als llocs més emblemàtics, com el monestir i l'església.

Per acabar la jornada es va fer una sortida amb bicicleta per la Ruta del Ferro i del Carbó que els va dur fins a Ripoll, on també van fer una passejada pel poble i van visitar el monestir de Santa Maria de Ripoll. En el seguit d'activitats culturals que engloba el "Català means feeling" en l'últim mes s'ha visitat Lleida, Vic, Girona, Barcelona i Sant Joan de les Abadesses i la propera trobada serà a Tarragona els proper 8 de novembre.

El projecte "Català means feeling" dóna continuïtat i amplia el que en els últims cinc anys ha estat la "Festa means Party" i té l'objectiu que els estudiants d'altres països que estudien a les nostres universitats coneguin la realitat social, cultural i lingüística del país que els acollirà durant uns mesos, donant-los l'oportunitat de començar a conèixer la cultura catalana i oferint-los informació útil per integrar-se a la nostra societat. Alhora, també es vol treballar per una universitat catalana que faci compatible l'arribada d'estudiants nouvinguts amb un ús majoritari de la llengua pròpia del país. Per aquest motiu, aquest any també volem convidar a participar en aquestes activitats als estudiants autòctons que volen marxar a estudiar a altres països.

La campanya la coorganitzen la Plataforma per la Llengua, el Comissionat per a Universitats i Recerca del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya, el Barcelona Centre Universitari i les universitats següents: Universitat Ramon Llull, que enguany acull les activitats lúdiques de la visita a Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, Universitat Pompeu Fabra, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat de Vic, Universitat de Girona, Universitat de Lleida i la Universitat Rovira i Virgili. També compta amb el patrocini d'Abacus Cooperativa, Cerveses Moritz i el diari 'El Punt', i la col·laboració de la Secretaria General de Joventut, la Secretaria de Política Lingüística, la Regidoria de Joventut de l'Ajuntament de Barcelona, el Departament de Cultura i diversos mitjans de comunicació.

Podeu veure tota la informació del "Català means feeling" al següent web: www.plataforma-llengua.cat/catalameansfeeling.