Torna el Meridiana Rock, la festa de la música en català de Nou Barris!

Buhos, La Fúmiga o Flashy Ice Cream són alguns dels grups que actuaran el 13 de maig al parc de Can Dragó

La tercera edició del festival, organitzat per Plataforma per la Llengua, compta amb la col·laboració de les entitats de la Comissió de festes del barri de Porta

-Actualització: Descobreix com va anar aquesta tercera edició!-

El divendres 13 de maig el parc de Can Dragó serà l'escenari de la tercera edició del Meridiana Rock, que es va haver de posposar el 2020 a causa de la pandèmia, i que torna dos anys després amb més força que mai. Plataforma per la Llengua presenta avui un cartell de primer nivell amb l'objectiu d'aplegar milers de persones amb ganes de cantar, ballar i passar-ho bé. L'entitat vol promoure el català com a llengua d'oci a través d'una programació cultural de qualitat i que fomenti la inclusió i la cohesió social a Nou Barris.

Omplim el barri de Porta de música en català

En l'edició d'enguany del Meridiana Rock hi debutaran grups de primer nivell com Buhos, La Fúmiga o Flashy Ice Cream, un grup format per tres joves sabadellencs que, després de publicar dos àlbums i de triomfar amb cançons com P.D.A o Ella ho balla, enguany fa gira amb el tercer disc, Hangover, un disc que ha comptat amb la col·laboració dels millors productors de l'escena catalana.

La Fúmiga i el seu estil característic faran vibrar l'escenari amb les seves cançons. El conjunt valencià torna amb més força que mai després de publicar el seu segon disc d'estudi, Fotosíntesi, i proposa un directe enèrgic i engrescador que barreja la música mediterrània, el rock, el latin i el reggaeton.

La nit clourà amb el cap de cartell, el grup calafellenc Buhos. El grup ha actuat a la Telecogresca, l'Acampada Jove o el Canet Rock, alguns dels festivals més multitudinaris del país, i ja se'ls pot considerar el grup de festa de referència a casa nostra.

A més dels grups debutants, pel Meridiana Rock també hi passarà per segona vegada Roba Estesa, un octet musical femení i feminista català que va néixer el 2013 al Camp. També repetiran el grup Infumables, del barri de Porta, i el cantant de música urbana Nel·lo C, que interpretarà algunes cançons del seu darrer àlbum, Ànima Rebel, i n'estrenarà de noves.

Els joves del barri també seran protagonistes del Meridiana Rock atès que entre els concerts també hi haurà temps per projectar "Ben Amunt", el videoclip que han fet els alumnes de l'Institut Flos i Calcat del barri barceloní de Porta en el marc dels tallers de rap en català organitzats per Plataforma per la Llengua i dinamitzats pel cantant de música urbana Nel·lo C. "Ben Amunt", dirigit per la dramaturga i actriu Estel Solé, tracta qüestions com la lluita col·lectiva, la barreja d'ètnies a l'institut, la consciència de classe i, sobretot, la importància d'alçar el puny ben amunt contra les injustícies.

El festival és gratuït i vol incentivar l'accés i la participació dels joves en un projecte cultural en català i potenciar la participació d'entitats veïnals. Des de les 17 h i fins a la 1 h,  el parc de Can Dragó s'omplirà de música en català i de paradetes de menjar i beguda. Durant tota la tarda es podrà adquirir marxandatge dels grups que hi participen i de Plataforma per la Llengua.

El Meridiana Rock

El Meridiana Rock té com a objectiu promoure la llengua i la cultura catalanes al districte barceloní de Nou Barris, motivar els joves a escoltar música en català i crear sinergies amb les entitats veïnals, les persones nouvingudes i les associacions del barri de Porta. Per fer-ho, es fa coincidir amb la festa major de Porta i, d'aquesta manera, la música de primer nivell i en català que proposa el Meridiana Rock conviu amb la resta d'activitats organitzades pels veïns durant un dels moments en què més veïns del barri surten al carrer.

L'elaboració del videoclip dels alumnes de l'Institut Flos i Calcat, a més, ha estat possible gràcies als tallers que l'ONG del català organitza en el marc dels Plans d'Actuació Lingüística Integral. El pla proposa un conjunt d'actuacions per acostar la llengua a persones que no la fan servir habitualment i es fa amb la col·laboració d'entitats del barri, centres educatius i administracions públiques.