Celebrem l’Assemblea General de Plataforma per la Llengua

Els socis de l'entitat aproven per una àmplia majoria els documents presentats i ratifiquen la modificació dels estatuts amb l'objectiu de millorar la representació i participació territorial

La candidatura "Horitzó Llengua Normal" es presenta a l'executiva i incorpora tres nous membres a la llista de representants

El passat dissabte 26 de març l'Assemblea General Ordinària anual de Plataforma per la Llengua i, excepcionalment i tot seguit, l'Assemblea General Extraordinària, van tenir lloc a l'Ateneu Barcelonès.

Per primera vegada, l'entitat va desenvolupar la trobada anual en un format híbrid, que va permetre als socis seguir l'acte de manera presencial o telemàtica a través de YouTube. Els socis hi van participar activament fent preguntes als membres de la Junta Executiva de l'entitat, votant els diversos documents exposats i aprovant finalment tots els punts de l'ordre del dia.

L'Assemblea va començar amb la projecció d'un vídeo del pedagog Joaquim Arenas, que va rebre el guardó d'honor als darrers Premis Martí Gasull, amb el cantant de música urbana, Nel·lo C, ambdós referents lingüístics per a diferents generacions, que van coincidir en la importància dels docents per mantenir la immersió i de la seva convicció perquè la llengua sigui present en els espais educatius.

L'acte es va dur a terme a la Sala Oriol Bohigas, dedicada a l'arquitecte i membre fundador del grup editorial Edicions 62, i va comptar amb la participació dels membres de l'Executiva i la coordinació de Diego Sola, que va conduir l'acte per segon any consecutiu.

A l'Assemblea General Ordinària es van aprovar els diferents punts de l'ordre del dia, que van consistir en la ratificació de l'acta de l'anterior assemblea, la memòria d'activitats 2021, que va presentar Mireia Plana, vicepresidenta de l'entitat, l'estat de comptes del passat 2021 i els pressupostos d'aquest 2022, exposats pel tresorer Marcel Padrós i, finalment, la proposta d'accions per al 2022, que va presentar Rut Carandell, directora de Plataforma per la Llengua. En aquesta Assemblea també es va sotmetre a votació la ratificació d'una part de l'executiva de l'entitat, que es presentava amb la candidatura "Horitzó Llengua Normal", encapçalada per la vicepresidenta Mireia Plana i que va ser aprovada en la seva totalitat.

Ivan Solivellas, delegat territorial de les Illes Balears, va ser l'encarregat de desenvolupar l'únic punt de l'Assemblea General Extraordinària i d'exposar les modificacions dels Estatuts de l'entitat. Els canvis al document pretenen garantir una millor organització i representació territorial, atès el creixement que ha tingut Plataforma per la Llengua els últims anys al domini lingüístic.

Si teniu preguntes o comentaris sobre l'Assemblea, us podeu adreçar a Plataforma per la Llengua trucant al 93 321 18 03 o enviant un correu electrònic a socis@plataforma-llengua.cat.