Col·laborem amb el Concurs de Música de Badalona per doblar la remuneració del premi al millor grup en català

La millor banda en català podrà actuar al Meridiana Rock 2023 i rebrà el guardó més ben dotat del concurs

El Concurs de Música de Badalona arriba a la 23a edició i, per primera vegada, comptarà amb la col·laboració de Plataforma per la Llengua. Gràcies a l'entitat, el guanyador del premi a la millor banda en llengua catalana podrà actuar al festival Meridiana Rock 2023, impulsat per l'ONG del català, amb una remuneració de 1.000 euros. Aquesta recompensa se sumarà als 1.000 euros que el concurs ofereix per actuar al nou festival BadaSona, i convertirà el guardó en el més ben dotat del concurs, un incentiu per animar els artistes a fer música en català.

El propòsit del concurs és incentivar la creació jove i local i l'ús de la llengua catalana. En aquesta edició, oferirà cinc premis: el de millor banda, el de millor banda de Badalona, el del Festival Esperanzah, el de la discogràfica La Cupula Music i el de millor banda en llengua catalana. L'acord amb Plataforma per la Llengua, que farà que aquest darrer premi sigui recompensat, finalment, amb 2.000 euros i dues actuacions musicals, contribuirà a assolir més fàcilment l'objectiu d'impulsar l'ús del català a la ciutat. La retribució econòmica de la resta de premis és, com a màxim, de 1.000 euros.

Enguany, a més, el concurs canvia de format i incorpora noves actuacions en directe: d'una banda, al juliol es faran les finals al Parc de l'Escorxador de Badalona i, d'una altra banda, tots els guanyadors actuaran a la nova mostra de música BadaSona, que tindrà lloc al novembre al Teatre Margarida Xirgu de la ciutat, que també inclourà l'actuació de bandes convidades.

Les inscripcions al concurs es podran fer entre el 7 de març i el 30 d'abril al portal concursbdn.cat i les bandes finalistes s'anunciaran al maig. Per participar-hi només cal fer arribar les cançons, que han de ser pròpies, als organitzadors del concurs, a través d'un enllaç de SoundCloud o Bandcamp, un vídeo de la banda tocant en directe i una foto recent.

La col·laboració entre Plataforma per la Llengua i el Concurs de Música de Badalona s'emmarca en les accions de l'ONG del català per incrementar l'ús del català a l'Eix Besòs i permetrà impulsar una iniciativa cultural tan arrelada a Badalona com aquesta i fer créixer la visibilitat dels músics emergents que creïn en llengua catalana.