Arriba la segona sessió de cinefòrum dels Divendres Culturals a Rocafonda

Plataforma per la Llengua Maresme col·labora amb L'Associació Veïnal de Rocafonda, l'Esperança, Ciutat Jardí i Valldeix de Mataró en la projecció del film La Vampira de Barcelona

El passat divendres 11 de març va tenir lloc la segona sessió de cinefòrum organitzada per l'Associació Veïnal de Rocafonda, l'Esperança, Ciutat Jardí i Valldeix en col·laboració amb el grup local de Plataforma per la Llengua Mataró. L'activitat, igual que en la primera edició, va tenir lloc al Centre Cívic de Rocafonda - Can Noé com a part del programa d'actes dels Divendres Culturals a Rocafonda que organitza l'associació.

Enguany els prop de 30 assistents van poder gaudir de la projecció de la pel·lícula La Vampira de Barcelona i d'una presentació del film per part de dues de les actrius infantils protagonistes, Lola Darbra, la Teresita en la ficció, i Queralt Cruz, que interpreta el personatge de l'Angelita. Cruz i Darbra van respondre a les diferents preguntes dels assistents, que es van interessar per la seva experiència com a actrius, per com havia estat el càsting gràcies al qual van ser escollides i pel que els havia agradat més o menys del rodatge.

La Vampira de Barcelona, dirigida per Lluís Danés, se centra en la història de l'Enriqueta Martí. A la Barcelona de principis del segle XX hi conviuen dues ciutats: una, burgesa i modernista; l'altra, sòrdida i bruta. La desaparició de la Teresita Guitart, filla d'una rica família, commociona el país, i la policia de seguida sospita d'Enriqueta Martí, que aviat passarà a ser coneguda com la "Vampira del Raval". El periodista Sebastià Comas s'endinsa aleshores en el laberint de carrers, bordells i secrets del barri del Raval, on sap que trobarà la veritat sobre les desaparicions de les quals s'acusa la Vampira.

Aquest és el segon cinefòrum d'un total de tres que es té previst organitzar en el marc dels Divendres Culturals a Rocafonda, una iniciativa desenvolupada per l'Associació Veïnal de Rocafonda, l'Esperança, Ciutat Jardí i Valldeix amb la intenció de dinamitzar la vida cultural del barri a través d'activitats diverses. El 29 de novembre de 2021 se celebrà la primera sessió del cinefòrum, que comptà amb la projecció de La Dona Il·legal, de Ramon Térmens. S'espera que la següent projecció sigui a principis de juny.