Entrem al Consell de Ciutat de Barcelona per primera vegada

Plataforma per la Llengua Barcelona queda en segona posició a les eleccions d'entitats i serà una de les associacions que formarà part del nou Consell de Ciutat

La defensa transversal del català en tots els àmbits de treball municipal serà la prioritat de l'entitat

El grup local de Plataforma per la Llengua a Barcelona ja forma part del Consell de Ciutat de la capital catalana. La candidatura encapçalada pel delegat polític del Barcelonès, Agustí Tola, va ser una de les 15 candidatures que va obtenir representació al ple, de les 37 que s'hi havien presentat, i va quedar en segona posició a les eleccions de l'11 de novembre. L'entitat més votada va ser el Casal dels Infants del Raval.

L'ONG del català va presentar-se per primer cop a les eleccions del Consell de Ciutat com a resposta a la reculada de l'ús social de la llengua a Barcelona i per combatre la deixadesa i el menyspreu dels drets lingüístics dels catalanoparlants a la ciutat. Els objectius de la candidatura són que les institucions defensin la llengua, garantir que tota la ciutadania pugui aprendre català i protegir els drets lingüístics dels catalanoparlants.

Per l'entitat, el fet d'haver estat la segona candidatura més votada demostra que dins del món associatiu hi ha preocupació per la situació de la llengua a la ciutat i la sensació compartida de la importància de normalitzar-hi l'ús del català.

El Consell de Ciutat és l'òrgan consultiu més important de l'Ajuntament de Barcelona i és presidit per l'alcaldessa o pel regidor a qui delega aquesta funció. Al plenari es debaten i aproven els dictàmens dels principals afers de la ciutat i hi són representades les entitats, cadascun dels grups polítics, els Consells de Districte, els Consells Sectorials, les institucions més significatives, persones de renom, el Síndic de Greuges i alguns ciutadans.

Amb l'arribada al consistori, el grup local de Plataforma per la Llengua espera aconseguir que la defensa de la llengua sigui una qüestió transversal en tots els debats que sorgeixin i que la política lingüística municipal millori de manera significativa.