Un grup de conversa i tríptics en quítxua, guaraní i castellà per acostar el català a la població llatinoamericana de Sabadell

Una desena de nouvinguts participen en una iniciativa del grup local de Plataforma per la Llengua i el Centre Social Autogestionat l'Obrera, en el marc del Pla d'Actuació Lingüística Integral de Sabadell Sud

Des del mes de novembre una desena de persones nouvingudes participen en el grup de conversa que organitza a Sabadell Plataforma per la Llengua en col·laboració amb el Centre Social Autogestionat l'Obrera. Es tracta d'una activitat, que compta amb el suport de l'Ajuntament de Sabadell, impulsada en el marc del Pla d'Actuació Lingüística Integral de Sabadell Sud, juntament amb la publicació de tres tríptics bilingües que expliquen al públic llatinoamericà els beneficis d'aprendre la nostra llengua.

El grup de conversa el dinamitza una voluntària de l'ONG del català i les sessions tenen lloc a la Madrasseta, l'escola popular autogestionada de l'Obrera. Els deu alumnes inscrits hi assisteixen perquè volen aprendre a expressar-se oralment en català, però no tothom ho veu com una necessitat i, per això, Plataforma per la Llengua també ha decidit editar uns tríptics amb algunes raons per animar-los a aprendre'l i per reivindicar la riquesa de la diversitat lingüística.

Els tríptics, que a partir de gener es podran trobar al Centre Social l'Obrera, s'han dissenyat emulant el tradicional joc dels quatre sabaters i es publiquen en tres versions: en català i castellà, en català i quítxua i en català i guaraní. Inclouen arguments com ara que "amb el català pots accedir a feines en què és necessari parlar-lo i entendre'l" o que "el català és la llengua normalment emprada com a vehicular i d'aprenentatge en l'ensenyament".

El Pla d'Actuació Lingüística Integral de Sabadell Sud és una iniciativa de Plataforma per la Llengua nascuda el 2017 per promocionar el català entre les persones nouvingudes del districte sisè de Sabadell, que per raons històriques presenta un baix ús social de la llengua catalana. El pla posa l'accent en la divulgació de la llengua al costat dels agents socials de referència al barri: comunitats religioses, associacions de veïns o entitats ciutadanes. L'objectiu és aconseguir que el català esdevingui una eina de cohesió social.