Celebrem a València i a Alacant el Dia del Llibre Valencià

Plataforma per la Llengua organitza un espectacle literari i una representació teatral en el marc dels 531 anys de la publicació del Tirant lo Blanc.

Un espectacle literari i una representació teatral són la proposta de Plataforma per la Llengua per celebrar el Dia del Llibre Valencià, l'efemèride organitzada el 20 de novembre amb motiu de l'aniversari de la publicació del Tirant lo Blanc, que enguany fa 531 anys.

En primer lloc, el 18 de novembre el Centre Octubre de València acollirà 'Paraules de dona', un espectacle presentat per la periodista Amàlia Garrigós que combinarà la música amb la recitació de poemes de Rosa Leveroni, Clementina Arderiu, Alfonsina Storni, Maria Josep Escrivà, Isabel Garcia i Canet, Eladia Blazquez, Maria Beneyto, Mireia Calafell i Maria Ibars. La música de l'espectacle anirà a càrrec d'Aitana Ferrer i Ina Martí (cantants), Clara Dols (violoncel) i Enric Murillo (piano, compositor i director).

D'altra banda, el mateix dia de l'aniversari de la primera edició del Tirant lo Blanc, el 20 de novembre a les 20 h, la sala Felip II del castell de Santa Bàrbara d'Alacant acollirà l'obra teatral 'Joanot', de Joan Nave. Es tracta d'un monòleg sobre la figura de Joanot Martorell, autor del 'Tirant', que ens trasllada a l'hivern de 1464 quan aquest cavaller està a punt de lliurar el manuscrit de l'obra a Martí Joan de Galba.

La representació, dirigida per Joanmi Reig, va a càrrec d'Esclafit Teatre i per anar-hi cal fer la reserva a alacant@iec.cat. Les entrades són gratuïtes.

Plataforma per la Llengua organitza els actes de celebració del Dia del Llibre Valencià amb la col·laboració d'entitats com Acció Cultural del País Valencià, el Casal Popular Tio Cuc i La Cívica-Escola Valenciana de l'Alacantí i institucions com la Generalitat Valenciana, l'Ajuntament d'Alacant, l'Institut d'Estudis Catalans a Alacant i la Universitat d'Alacant