Celebrem el 9 d’Octubre amb una jornada pel voluntariat valencià

La Diada Nacional del País Valencià, el dia escollit per a la sessió participativa "Implica't pel valencià"

La jornada s'ha emmarcat dins el Pla de Formació per al Voluntariat, amb l'objectiu de potenciar l'activitat dels voluntaris de Plataforma per la Llengua al País Valencià

El 9 d'Octubre Plataforma per la Llengua País Valencià ha dut a terme la formació "Implica't pel valencià", a la sala polivalent de la Societat Coral El Micalet, per al voluntariat de l'entitat.

La sessió formativa s'ha emmarcat dins de la campanya d'Emergència Lingüística, amb l'objectiu d'activar tots els agents lingüístics i fomentar l'ús del valencià en el dia a dia. En aquesta formació s'han compartit accions, eines i propostes per implicar-se per la llengua i s'han pogut compartir un recull d'experiències i idees per saber com comportar-se enfront del canvi de llengua, en situacions com anar al mercat o a comerços, a institucions públiques i fomentar així un canvi en l'actitud lingüística dels valencianoparlants de tot el país.

La formació ha anat acompanyada d'un dinar de germanor, on tots els presents han pogut conèixer-se millor, i exposar els seus coneixements i idees més detingudament. La formació ha culminat amb una paella tradicional i una sobretaula amb voluntariat de tot el territori.

La jornada ha conclòs amb la manifestació per la celebració del 9 d'Octubre, Diada Nacional del País Valencià. Amb el lema "País valencià antifeixista" Plataforma per la Llengua ha participat, juntament amb altres entitats, en la manifestació a la capital valenciana.

Plataforma per la Llengua duu a terme aquestes activitats gràcies al compromís dels voluntaris i socis d'arreu del domini lingüístic. S'hi pot col·laborar de diverses maneres i en diferents tasques, repartides en quatre grans eixos: col·laborant al territori, participant en la reflexió sobre els àmbits estratègics de treball, fent activisme a les xarxes socials i consolidant l'ús del valencià per mitjà de dinamitzacions lingüístiques.

Vols formar part del voluntariat de Plataforma per la Llengua? Escriu-nos a participacio@plataforma-llengua.cat