Famílies i veïns de Ciutat Meridiana gaudeixen d’una nit de música i cinema en català

Uns 150 veïns de Ciutat Meridiana van assistir a la presentació dels tres videoclips de rap en llengua catalana fets amb els joves del barri i a la projecció del film "Jurassic World. El regne caigut".

L'acte, organitzat per Plataforma per la Llengua, va tenir lloc el passat divendres 17 de setembre Parc de l'Aqüeducte de Ciutat Meridiana.

Plataforma per la Llengua va presentar les tres creacions musicals que s'han gravat a Ciutat Meridiana al llarg del 2020 i 2021 amb els alumnes de l'Institut Pablo Picasso i de les escoles Mestre Morera i Ferrer i Guàrdia. L'encarregat de conduir l'acte va ser Nel·lo C, cantant de música urbana que també ha dinamitzat els tallers de rap amb els joves i els ha ajudat en l'elaboració de les cançons.

El primer videoclip que es va presentar va ser "Canviar el món", de l'Institut Pablo Picasso, el qual es va estrenar al febrer del 2020, just abans de la pandèmia. Després va ser el torn de la cançó "Feliç", de l'Escola Mestre Morera, que va comptar amb el suport de La Meri, una productora audiovisual del barri que es va afegir també al projecte educatiu. Durant la presentació van pujar a l'escenari uns quants alumnes que van participar al videoclip, i van explicar què els havia semblat l'experiència i què havien après. En darrer lloc, es va projectar "Som com som", de l'Escola Ferrer i Guàrdia, un videoclip que va anar a càrrec de l'equip audiovisual de Marc Lesan, creador de continguts en català i col·laborador del Canal Malaia. En aquesta ocasió van tornar a pujar alumnes a l'escenari per adreçar unes paraules d'agraïment a Nel·lo.

Després Plataforma per la Llengua va aprofitar l'ocasió per dur a terme una sessió de cinema a la fresca amb la projecció de la pel·lícula "Jurassic World. El regne caigut", per acostar l'audiovisual en llengua catalana a tots aquells que volguessin gaudir d'un vespre diferent i amè.

Seguint les mesures sanitàries vigents, els assistents es van haver d'inscriure prèviament, van mantenir les distàncies de seguretat entre cadires, es van rentar les mans amb gel hidroalcohòlic, i van portar posada la màscara en tot moment.

Aquestes accions s'emmarquen en el Pla d'Actuació Lingüística Integral de Ciutat Meridiana, un conjunt d'actuacions que Plataforma per la Llengua duu a terme en aquest barri per acostar el català a persones que no el fan servir habitualment.

Aquest projecte es fa amb la col·laboració d'entitats del barri, centres educatius, la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona.