Els raps dels joves de Ciutat Meridiana arriben a la gran pantalla

Plataforma per la Llengua i Nel·lo C presenten al Parc de l'Aqüeducte de Barcelona els tres videoclips fets amb els joves del barri.

El film "Jurassic World. El regne caigut" serà la pel·lícula que es projectarà com a part del Cicle de Cinema a la Fresca de l'entitat.

Plataforma per la Llengua presentarà oficialment els tres videoclips produïts a Ciutat Meridiana el divendres 17 de setembre a les 20 h, al Parc de l'Aqüeducte a Barcelona. Al llarg del 2020 i 2021 l'entitat ha gravat amb els alumnes de l'Institut Pablo Picasso i de les escoles Mestre Morera i Ferrer i Guàrdia videoclips de rap en llengua catalana. El cantant de música urbana Nel·lo C, que serà present a l'acte, ha acompanyat els joves aquests últims mesos a través dels tallers de rap, que han resultat en aquests tres videoclips.

L'acte també comptarà amb una sessió de cinema a la fresca i es projectarà la pel·lícula "Jurassic World. El regne caigut", emmarcada en el Cicle de Cinema a la Fresca que l'entitat desenvolupa arreu del territori.

Els videoclips són el resultat d'un seguit de tallers de rap que s'han dut a terme en aquests centres educatius, en el marc del Pla d'Actuació Lingüística Integral de Ciutat Meridiana, impulsat per Plataforma per la Llengua. L'objectiu del pla és facilitar la incorporació de la llengua catalana als diferents espais del barri, especialment als llocs on acudeixen persones d'origen nouvingut, juntament amb les entitats de referència del barri, les diferents comunitats religioses, els agents socials, etc., per tal que el català esdevingui una eina d'arrelament i de cohesió social.

Totes tres creacions musicals han estat elaborades pels alumnes de centres educatius del barri de la mà del cantant de música urbana Nel·lo C. El primer videoclip que es va estrenar va ser "Canviar el món", de l'Institut Pablo Picasso, el febrer del 2020, just abans de la pandèmia. Fins al maig de 2021 no es va presentar el segon, titulat "Feliç", de l'Escola Mestre Morera, un videoclip que ha comptat amb el suport de La Meri, una productora audiovisual del barri que es va afegir també al projecte educatiu. En darrer lloc, al juliol es va presentar "Som com som", de l'escola Ferrer i Guàrdia, que va anar a càrrec de l'equip audiovisual de Marc Lesan, creador de continguts en català i col·laborador del Canal Malaia.

A causa de la pandèmia, aquestes creacions musicals es van estrenar en petit format. Ara que la situació està més normalitzada, Plataforma per la Llengua les ha volgudes presentar als veïns de Ciutat Meridiana de manera oficial perquè tots coneguin la tasca que s'ha dut a terme amb els joves del barri.

L'entitat també aprofita l'ocasió per dur a terme una sessió de sessió de cinema a la fresca amb la projecció de la pel·lícula "Jurassic World. El regne caigut", per acostar l'audiovisual en llengua catalana a tots aquells que vulguin gaudir d'un vespre diferent amb Plataforma per la Llengua.

Per qüestions sanitàries, l'aforament serà limitat i caldrà que tots els qui vulgueu venir us hi inscriviu prèviament a través del codi QR del cartell o d'aquest enllaç. També s'hauran de complir amb totes les mesures de seguretat sanitàries adequades a la situació actual (distància, gel i màscara).