Plataforma per la Llengua treballa arreu del territori per fer del català la llengua comuna i de cohesió social i aturar l'emergència lingüística. Per fer-ho, l'entitat compta amb diverses delegacions locals i comarcals formades per un gran nombre de voluntaris que vetllen per la salut i vitalitat de la llengua catalana i els drets dels seus parlants en el seu àmbit territorial més immediat.
Igualada, Tous i Vilanova del Camí són les tres delegacions locals que l'ONG del català té a l'Anoia i aquest any 2021 han organitzat un munt d'accions: han cercat suports institucionals per la unitat de la llengua, han organitzat espais de debat i reflexió sobre la situació d'emergència lingüística, i han donat suport a les iniciatives culturals en llengua catalana dels seus respectius municipis.
Aquest curs vinent els membres de les delegacions tenen previst d'ampliar les actuacions dutes a terme el darrer any en els àmbits esmentats i començar a treballar en d'altres com el del comerç i l'arrelament de les persones nouvingudes.
Tots podem contribuir a aturar l'emergència lingüística i participar en les delegacions territorials de Plataforma per la Llengua és una bona manera de fer-ho. Pots fer-te voluntari de l'ONG del català a través de la web de l'entitat. T'hi esperem!