La platja de la Picòrdia d'Arenys de Mar s’omple de cinema en català

Gairebé un miler de persones gaudeixen de les tres projeccions del Cine Pícnic d'enguany

Enguany les pel·lícules escollides en català han estat Scooby!, El Detectiu Conan: La bala escarlata i Jurassic World: El regne caigut

Plataforma per la Llengua ha organitzat, un any més, el tradicional Cine Pícnic a Arenys de Mar. Els dimarts del mes de juliol a la nit, a partir de dos quarts de nou a la platja de la Picòrdia, els veïns han pogut gaudir de tres projeccions de cinema en català. Enguany hi han assistit més de 300 espectadors per sessió, fet que ha reafirmat l'acollida que té l'activitat a Arenys de Mar.

Aquest juliol, les pel·lícules que s'han projectat al Cine Pícnic han estat Scooby!, El Detectiu Conan: La bala escarlata i Jurassic World: El regne caigut. Aquest 2021 el públic ha pogut gaudir, a banda de les tres pel·lícules proposades per l'entitat, d'una xerrada prèvia a la segona projecció, el dia 20 de juliol, amb la participació de Quim Roca, director de doblatge, i Claudio Domingo, actor de doblatge.

És el primer cop que el Cine Pícnic d'Arenys de Mar incorpora una xerrada prèvia a la projecció amb professionals del sector per parlar de cinema en català. Al col·loqui els ponents es van endinsar en el món del doblatge i en com d'imprescindible és la feina dels professionals del sector per a poder gaudir de pel·lícules, sèries i contingut audiovisual en llengua catalana.

Durant la xerrada va posar-se de manifest la quantitat de veus catalanes que hi ha en el món del doblatge i la qualitat que tenen: "Tenim bons professionals a la indústria cinematogràfica, hem de potenciar-ho", remarcava Quim Roca. El cinema doblat al català continua sent una demanda del públic catalanoparlant, que vol gaudir de l'audiovisual en la seva llengua. Els dos convidats van coincidir a insistir que, "si hi ha oferta, cal potenciar la demanda".

Quim Roca ha treballat de director de doblatge en pel·lícules com 007: Mor un altre dia, Harry Potter, El Discurs del rei o El gran Lebowski. Claudi Domingo, per la seva banda, ha doblat Banderes dels nostres pares, La monja o Terminator 3: La rebel·lió de les màquines.

La primera edició del Cine Pícnic a Arenys de Mar va ser l'any 2009, quan el grup local de voluntaris volia dur a terme més activitats al territori. Des de llavors, els dimarts de juliol a la nit, a  la platja de la Picòrdia, s'hi reuneix la gent per gaudir del millor cinema doblat al català.