Estrenem el videoclip “Som com som” amb els joves de Ciutat Meridiana

Plataforma per la Llengua presenta nou videoclip de la mà del cantant de música urbana Nel·lo C i el creador de continguts audiovisuals Marc Lesan

"Som com som" és el títol de l'últim videoclip dut a terme per Plataforma per la Llengua amb els alumnes de 5è de l'Escola Ferrer i Guàrdia de Ciutat Meridiana. Una seixantena d'alumnes ha participat en l'elaboració de la lletra i en la gravació del videoclip, que s'ha estrenat aquest juliol.

Aquesta cançó ha estat fruit dels tallers que ha dinamitzat el cantant de música urbana, Nel·lo C, i s'ha dut a terme com una activitat més del Pla d'Actuació Lingüística Integral de Ciutat Meridiana. La producció audiovisual del videoclip ha anat a càrrec de l'equip audiovisual de Marc Lesan, creador de continguts en català i col·laborador del Canal Malaia.

Durant el tercer trimestre d'aquest curs escolar Nel·lo C ha impartit setmanalment el taller de rap en català per als alumnes de 5è de l'Escola Ferrer i Guàrdia. Els exteriors del centre i els carrers de Ciutat Meridiana han estat l'escenari del videoclip que han creat íntegrament els alumnes. La cançó "Som com som" és una crida a la defensa de la identitat cultural i a la lluita contra al racisme i la violència. La lletra reafirma també els valors del barri i dels alumnes, i se centra a reivindicar la no discriminació i l'ajuda als altres, com també a respectar les cultures que t'envolten i els teus veïns: "Venim de mil llocs del món i som com som". La cançó també parla d'aspectes com el bulling, la desigualtat i el feminisme.

L'Escola Ferrer i Guàrdia fa tres anys que forma part del Pla d'Actuació Lingüística Integral Ciutat Meridiana i l'entitat hi treballa amb l'objectiu d'acostar el català de manera lúdica i distesa als més joves. El maig del 2019 els alumnes de l'escola van gravar el primer videoclip, "Al Barri i a la gent", i el curs que ve es donarà continuïtat als tallers de rap amb en Nel·lo C a l'escola amb l'objectiu de millorar la presència i l'ús del català entre els joves de Ciutat Meridiana.