Més de 700 comerços de València ciutat s’adhereixen a la campanya "Digues Bon Dia"

Plataforma per la Llengua ha repartit adhesius pels comerços de diferents zones de la ciutat

La campanya «Digues Bon dia», llançada el passat 10 de juny per Plataforma per la Llengua, ha arribat a més de 700 comerços de la ciutat, repartits entre diferents zones com el districte de Ciutat o els barris de Russafa, el Cabanyal, el Botànic, Patraix o Benimaclet.

Així mateix, participen en la campanya un gran nombre de parades dels mercats municipals de Russafa, el Cabanyal i el Mercat Central; tan sols en aquest últim són més de 60 les parades participants en la campanya de normalització lingüística.

La campanya vol promoure el valencià com a llengua de comunicació inicial als establiments comercials de València ja que, tot i l'alt grau de coneixement lingüístic, és habitual a València que molts parlants de la ciutat i de les comarques passen a expressar-se en castellà en parlar amb gent desconeguda, especialment al món del comerç.

Així, l'objectiu principal de la campanya «Digues Bon dia» és comboiar els valencianoparlants perquè es mantinguen en valencià en les converses amb desconeguts. A més, es pretén mostrar València com una gran ciutat que estima i valora la seua llengua pròpia.

En aquesta primera campanya pensada per a la ciutat de València, Plataforma per la Llengua ha visitat els comerços del centre de la ciutat oferint els adhesius de la campanya «Digues Bon dia» perquè els enganxen a la porta d'entrada. L'objectiu ha estat arribar a les principals zones comercials de la ciutat, on el canvi de llengua al castellà és habitual, tant per part dels treballadors com dels visitants de la resta del domini lingüístic.

Donat l'èxit de la campanya a la ciutat de València, han arribat peticions per expandir-la a diferents localitats i ciutats de tot el País Valencià.