“El català és negoci”, la nova campanya de la Fundació Vincle adreçada a les empreses i als establiments comercials

La pàgina web de la campanya ofereix orientació i ajuda a través de guies de bones pràctiques, documents sobre la legislació vigent pel que fa a l'ús de la llengua i eines i recursos per aplicar al sector empresarial

La nova web elcatalaesnegoci.cat és una eina elaborada per la Fundació Vincle amb la col·laboració de la Plataforma per la Llengua que té la voluntat d'ajudar i orientar les empreses i establiments comercials que vulguin introduir el català al seu negoci per complir amb una bona pràctica lingüística. La campanya vol posar en valor el potencial econòmic que té la llengua catalana i pretén ajudar les empreses i establiments comercials a aplicar correctament les diverses normatives que afecten els usos del català en el sector.

La web elcatalaesnegoci.cat fusiona, amplia i actualitza els continguts de les webs www.empresaencatala.cat i www.comerçencatala.cat. L'espai ha estat dissenyat per oferir guies de bones pràctiques pel que fa a l'ús de la llengua al comerç i a l'empresa, documents sobre la legislació vigent dels territoris de parla catalana i també eines i recursos útils que pretenen estendre l'ús del català a l'empresa.

Cada cop hi ha més empreses, catalanes i estrangeres, que usen el català en l'etiquetatge dels productes i en les comunicacions i interfícies. Gegants com Google i Facebook, multinacionals com Freixenet, empreses catalanes com Embotits la Selva, Galetes Trias i Devir i establiments comercials de barri, han optat per la llengua catalana pel mercat potencial que implica, que aplega més de 13 milions de ciutadans europeus.

Treballar la presència de la llengua catalana en el món de l'empresa és un dels objectius de la Fundació Vincle i de la Plataforma per la Llengua. És per això que, des de fa anys es vol incidir en l'ús transversal de la llengua a l'empresa: en l'atenció als clients, en la retolació, en l'etiquetatge, en les factures, en la publicitat, en la web, etc. També és important promoure el català en les comunicacions internes laborals, en la senyalització interna, en la documentació comptable i administrativa i, en definitiva, en tots els mecanismes de funcionament de l'empresa.